خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران :

انفعال و بی‌توجهی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تخریب واحدهای دامداری مجتمع دامگستر فشافویه/حتی 10 دقیقه زمان برای بیان مستندات نمی‌دهند/ دامداران خواستار دخالت دفتر رهبری و دادستانی کل کشور در پرونده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۴۱۴

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی موضوع رسیدگی به مشکلات پیش آمده در مجتمع دامگستر را بعلت امنیتی بودن، آن را به رئیس حراست وزارت خانه، ارجاع داده است، گفت: الان یک ماه و نیم است که رئیس حراست وزارت جهاد کشاورزی 10 دقیقه وقت به ما نمی‌دهد که مستندات، مدارک و توضیحات خود را ارائه کنیم.

 به گزارش ایلنا، حبیب دهقان دهنوی با اشاره به جزئیات تخریب واحدهای دامداری در مجتمع دام گستر تهران و از کاهش تولید گوشت قرمز و شیر به دنبال این اتفاقات، از انفعال وزیر جهاد کشاورزی در این مورد انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دام گستر تهران بزرگترین مجتمع دامپروری ایران است، گفت: در اوایل دهه 60 ، واحدهای دامداری در مناطق شهری واقع شده بود که آن زمان شهرداری تهران با رئیس جمهور وقت مکاتباتی برای خروج این واحدها به خارج از مناطق شهری می کند و در این راستا زمینی به مساحت 1100 هکتار برای انتقال این واحدها جانمایی می شود.

دهنوی با بیان اینکه در ابتدا دامداران نسبت به انجام این طرح مقاومت می کردند و راضی به این کار نبودند، افزود: در نهایت سال 69 هیات دولت این طرح را مصوب و در سال 73 پروانه شهرک صادر شد.

تخریب و زیان‌های سنگین به دامداران

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران توضیح داد که 20 واحد دامداری آماده بهره‌برداری در این مجتمع در اردیبهشت ماه و مرداد ماه سال 1402  با حضور نمایندگان جهاد استان، نیروی انتظامی و بخشداری تخریب شد که هزینه احداث هر کدام از این واحدها نیز بین 10 تا 15 میلیارد تومان بود.

سازمان‌های متخلف در امان

دهنوی گفت: این در حالی است که مجوزهای این احداث‌ها  از سازمان نظام مهندسی و بخش داری بوده که مسئولان سابق این سازمان ها نیز هم اکنون پست و سمت‌های مهمی را در بخش دولتی دریافت کرده‌اند؛ بنابراین اگر آن مجوزها مشکل داشته چرا این افراد توانسته اند چنین پست هایی را بگیرند؟

وی با اشاره به وجود 80 واحد دامداری دیگر در مجتمع مذکور که از سال 96 پروانه تاسیس از سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان تهران و بعضا از بخشداری فشافویه دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این پروانه ها باید هر سال تمدید شود اما از سال 1401 و بعد از تشکیل پرونده قضایی تمدید آنها انجام نگرفته در حالی که در زمان ساخت پروانه داشته اند و الان که آماده بهره برداری هستند روند انجام کار با مانع مواجه شده است.

دامداران خواستار دخالت دفتر رهبری و دادستانی کل کشور در پرونده شدند

دهنوی عنوان کرد: ما در نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری، موضوع را شرح داده و خواستار حل آن شده‌ایم همچنین نامه‌ای به دادستان کل کشور نوشته و در آن درخواست‌هایی از جمله بررسی بی‌طرفانه پرونده توسط افراد متخصص را مطرح  و خواستار عدم ایجاد مشکلات مشابه بر سر راه تولید شده‌ایم؛ از طرفی حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان و سازمان جهاد کشاورزی در شهرک دام گستر جهت بررسی روند صدور پروانه ها و دخالت آنان در رفع مشکلات ایجاد شده را خواستاریم.

دهنوی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی دستور داده تا روشن شدن وضعیت پرونده و تعیین تکلیف نهایی آن حتی یک آجر در مجتمع دام گستر جابجا نشود اما متاسفانه برخی مسئولان بدون توجه به دستورات مدیران ارشد به صورت شخص محور عمل می کنند و کاری را که مایل به انجام آن هستند، انجام می دهند.

 انفعال و بی‌توجهی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تخریب واحدهای دامداری مجتمع دامگستر فشافویه/حتی 10 دقیقه زمان برای بیان مستندات نمی‌دهند/ دامداران خواستار دخالت دفتر رهبری و دادستانی کل کشور در پرونده شدند

انتقاد از انفعال وزیر جهاد / 10 دقیقه وقت نمی دهند تا دامدار مستندات خود را ارائه کند

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از انفعال وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه تصریح کرد: در حالی که مسئولان سابقی که مجوز احداث واحدهای دامداری را صادر کرده بودند هم اکنون در پست های مهمی مشغول به فعالیتند... دامداران از پا در آمده اند و نمی دانند که تکلیف شان چیست و سرمایه آنان در حال نابودی است.

دهنوی با بیان اینکه یکی از مشاوران وزیرعنوان نمود جناب آقای  نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی موضوع رسیدگی به مشکلات پیش آمده در مجتمع دامگستر را بعلت امنیتی بودن آن را به رئیس حراست وزارت خانه، آقای دکتراردستانی ارجاع داده است، گفت: الان یک ماه و نیم است که رئیس حراست وزارت جهاد کشاورزی 10 دقیقه وقت به ما نمی دهد که مستندات، مدارک و توضیحات خود را ارائه کنیم.

زیان 200 میلیاردی به تولیدکنندگان

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد که برآوردها نشان می دهد به دنبال اتفاقات رخ داده تولیدکنندگان حدود 200 میلیارد تومان زیان کرده اند از طرفی دولتی ها یک کلمه امنیتی روی پرونده گذاشته و دامداران را بلاتکلیف نگه داشته اند.

دهنوی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به گران شدن زمین، برخی طمع کرده و به دنبال تصرف آن هستند چرا که این زمین سند منگوله دار دارد و واگذاری آن به شرکت دام گستر با هماهنگی کامل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بوده است.

تولید شیر کاهش یافت

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه این مجتمع روزانه 1000 تن شیر تولید می کرده است، گفت: هم اکنون بخاطر مشکلات ایجاد شده میزان تولید شیر به حدود 600 تن و بنا بر برخی اظهارات حتی به 400 تن رسیده است. 

وی با بیان اینکه 10 درصد تولید شیر و گوشت کشور در مجتمع دام گستر انجام می شود، افزود: در حال حاضر میزان تولید به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز