خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام شد:

نهضت پیشرفت و تحول صنعت مس ایران با ثبت رکورد بی‌سابقه در تولید محصولات/ تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری با حمایت دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۳۲

مدیرعامل شرکت ملی مس در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد بورسی «فملی» در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، از نهضت پیشرفت و تحول صنعت مس ایران با قبت رکود بی‌سابقه در تولید انواع محصولات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رستمی، اعلام کرد: رکورد بی‌سابقه‌ای در تولید تمامی محصولات داشتیم. در همین راستا، برنامه اکتشافی 130 هزار متر در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۰۰ هزار متر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و در تلاش هستیم تا این رقم تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از 300هزار متر ارتقا یابد.

مدیرعامل ملی مس، افزود: تولید کاتد برای نخستین بار در تاریخ صنعت مس ایران از کانال ۲۰۰  هزار تن وارد کانال تولید ۳۰۰ هزار تن شد و توانستیم ۳۰۰۰ و 10 تن کاتد مس تولید کنیم، در حالی‌که بیش از ۱۶۵۰۰ تن کاهش مصرف قراضه داشتیم. همچنین در بخش استخراج 26 میلیون تن افزایش ثبت شده است.

رستمی، ادامه داد: در بخش تولید اسید سولفوریک هم رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده‌ایم و در فلزات گرانبها با ۹۶۹ تن رکورد دیگری را رقم زده‌ای.

وی اظهار کرد: در بخش فروش، نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۲۳ درصد و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشتیم و ۱۱۰۰ دلار کاهش در LME با مدیریت هیات‌مدیره ملی مس، به ثبت رسیده و از زیان شرکت جلوگیری شده است.

رستمی، سود عملیاتی شرکت ملی مس را در سال مالی منتهی به اسفند 1401، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در همین حال، هزینه‌های اداری و عمومی شرکت را مدیریت کرده و کاهش داده‌ایم

به گفته رستمی، نهضت پیشرفت و تحول صنعت مس ایران در سال گذشته با هدف افزایش تولید، درآمد و اشتغال‌زایی تعریف و اجرا شد. وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت، این برنامه‌ها محقق شود و صادرات مس به ۱۰ میلیارد دلار و سود خالص شرکت به بیش از پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

گفتنی است؛ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد بورسی «فملی» سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، عصر امروز شنبه، 31 تیرماه در تالار بزرگ وزارت کشور، با حضور جمع زیادی از سهامداران برگزار شد و 480 ریال سود تقسیم کرد.

مجمع عمومی ملی مس، با دستور کار استماع گزارش عملکرد هیات‌مدیره و حسابرس و بازرس قانونی شرکت در مورد حساب‌ها برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل برای سال مالی ۱۴۰۲، تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای سال مالی جاری و سایر موارد قابل طرح که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است، با حضور بیش از ۷۶  درصد از سهامداران برگزار شد.

خبرنگار: مولود غلامی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز