خبرگزاری کار ایران

یک راهنمای ساده برای فرار از آپارتمان‌های پرسروصدای تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۲۷

اگر مثل من در یک آپارتمان کوچک در تهران زندگی می‌کنید و سبک زندگی شما هم با همسایه‌هایتان هماهنگ نیست و بدتر از همه، گاهی اوقات برای حل مشکل سر‌وصدای همسایه‌ها شیطان در گوشتان چیزهایی می‌گوید، این راهنما را حتماً بخوانید؛ چون در آن راهی را به شما معرفی کرده‌ام که باعث می‌شود به حرف‌های فرشته سمت راستتان بیشتر گوش کنید و باتری خالی شده اعصابتان را برای تحمل سر و صداهای بیشتر شارژ کنید.

شاید در نگاه اول راهی که به شما معرفی می‌کنم غیرمنطقی و پرهزینه به نظر برسد؛ اما اگر مزایای آن را بخوانید، شاید نظرتان عوض شود. برای زدن دکمه ری‌استارت روحتان و فرار از زندگی ماشینی و قوطی‌کبریتی تهران، لازم نیست باروبندیل آنچنانی ببندید و عازم سفرهای دورودراز شوید. کافی است فقط یک شب در هاستل‌ها یا اقامتگاه‌های همین شهر خودمان یعنی تهران یا اطراف آن اقامت کنید. اگر ساکن مرکز شهر هستید، شانستان زده و برای اقامت در بسیاری از آن‌ها حتی لازم نیست سوار ماشین شوید.

پیش از بستن صفحه و ناامید شدن، پیشنهاد می‌کنم مزایای این کار را حداقل سرسری بخوانید.

چه معنی دارد در شهر خودم یک شب را در هاستل بگذرانم؟

برای من جرقه این تصمیم زمانی زده شد که آپارتمان چندواحدی و نه‌چندان بزرگ ما شلوغ‌تر از هر زمان دیگری بود و نازکی دیوارها باعث شده بود که با مهمان‌های همسایه‌ها احساس صمیمیت زیادی داشته باشم. طبیعتاً برای آدمی که دنبال آرامش است، چنین فضایی قابل‌تحمل نبود. گاهی اوقات در چنین زمان‌هایی ذهن آدم خوب کار می‌کند و من ناگهان یادم آمد که می‌توانم از اتاقک برای یک شب، هاستل با سوئیت اختصاصی رزرو کنم.

اول از این‌که خانواده و دوستان بفهمند و مسخره‌ام کنند می‌ترسیدم، اما وقتی به هاستل رسیدم و دیدم که نزدیک به نیمی از مهمانان اهل همین تهران خودمان هستند، نظرم عوض شد. فهمیدم خیلی از افراد برای کار، معاشرت با افراد جدید یا عوض شدن حال‌وهوایشان، حداقل یک شب در سال را در هاستل‌ها، بوتیک هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی سر می‌کنند.

در ادامه لیست مزایای این کار را می‌خوانید.

1.بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید، می‌ارزد

برای این‌که مظنه دستتان بیاید، کافی است سری به یکی از سایت‌های اجاره روزانه اقامتگاه مثل سایت اتاقک بزنید و به بخش اجاره اقامتگاه در شهر تهران بروید. با استفاده از فیلترهای کنار صفحه، می‌توانید تعداد نفرات، محدوده قیمت، نوع اقامتگاه، امکانات مورد نظر و... را انتخاب کنید.

 اقامتگاه‌های اتاقک در شهر تهران و اکثر شهرها تنوع زیادی دارد، اما اگر هاستل یا اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید، در این فرار موقت مزایای بیشتری نصیبتان می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم.

 اگر نگاهی به هزینه اجاره روزانه این اقامتگاه‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که این تصمیم از نظر اقتصادی در مقایسه با یک سفر کوتاه‌مدت کاملاً به‌صرفه است؛ برای مثال اگر بخواهید یک شب در یک شهر دیگر اقامت کنید، به‌جز هزینه اجاره باید هزینه رفت‌وآمد، وسایل بیشتری که نیاز دارید با خودتان بیاورید و ... را هم اضافه کنید. این راه حل با همراهی یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای فامیل به صرفه‌تر هم می‌شود.

2.از دیدن یک چهاردیواری تکراری خلاص می‌شوید

گاهی اوقات سر کردن یک شب در یک چهاردیواری دیگر با دکور و سروشکل متفاوت، معجزه می‌کند، حتی اگر کل زمان اقامت را در اتاق بگذرانید و متراژ آن از خانه خودتان هم کوچک‌تر باشد. تأثیر این کار در تغییر حال و هوایتان را نادیده نگیرید. پیشنهاد می‌کنم مثل من یک روز کار را تعطیل کنید و فقط استراحت کنید یا با خودتان لپتاپ ببرید و فیلم ببینید یا کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید.

اقامتگاه‌های بوم گردی و کلبه‌ها هم معمولاً در خارج شهر قرار دارند و می‌توانید از قدم زدن در محوطه یا اطراف آن‌ها لذت ببرید و ریه‌هایتان را از هوای تازه پر کنید.

3.لذت آشپزی با غریبه‌ها را تجربه می‌کنید

اگر روابط اجتماعی خوبی دارید، احتمال اینکه غریبه‌هایی که در هاستل یا اقامتگاه‌های دیگر می‌بینید برایتان دوست‌هایی صمیمی شوند زیاد است. بسیاری از هاستل‌ها و اقامتگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که از امکاناتشان استفاده کنید و برای خودتان و دیگران آشپزی کنید. پس اگر در زمینه آشپزی و پختن یک غذای خاص ادعا دارید، می‌توانید آن را به رخ بقیه بکشید و اعتماد به نفستان را هم شارژ کنید. اگر هم اهل آشپزی نیستید نگران نباشید؛ همیشه یک مدعی پیدا می‌شود.

4.دوست جدید پیدا می‌کنید

احتمال این‌که این اقامتگاه‌ها دوستی‌های بادوام و باکیفیت برایتان به ارمغان بیاورند زیاد است. به خاطر اینکه در درجه اول، افرادی که آنجا هستند مثل شما فکر می‌کنند، چون راه حلشان با شما یکی است. در درجه دوم آدم‌هایی که درد مشترک دارند همدیگر را بهتر درک می‌کنند و به خاطر همین کیفیت دوستی‌هایشان بالا می‌رود.

برخی از این اقامتگاه‌ها برای شب‌ها برنامه فعالیت‌های گروهی مثل تماشای فیلم، بازی و... هم دارند و اگر دوست دارید با آدم‌های جدید بیشتر معاشرت کنید، شرکت در آن‌ها تصمیم خوبی است.

5.لذت کار کردن در یک مکان متفاوت و ساکت را تجربه می‌کنید

برای اجرایی کردن این تصمیم، لازم نیست مرخصی بگیرید. این اقامتگاه‌ها امکانات حداقلی برای کار کردن را دارند و اگر کارتان با اینترنت و برق راه می‌افتد، کافی است با خودتان لپتاپ ببرید. حتی بعضی از آن‌ها فضای کار اشتراکی هم دارند و می‌توانید از حس رخوت و تنبلی وسوسه کننده فاصله بگیرید.

یک راهنمای ساده برای فرار از آپارتمان‌های پرسروصدای تهران

6.یک شب در یک اثر باستانی می‌خوابید

برخی از بوتیک‌هتل‌ها و هاستل‌های لیست شده در اتاقک، ساختمان‌هایی زیبا و قدیمی هستند که بازسازی شده‌اند و یک شب اقامت در آن‌ها به شما این حس را می‌دهد که در فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی (مثل آثار علی حاتمی) زندگی می‌کنید. من بعد از کمی جست‌وجو در اینترنت و اطلاع از قیمت این خانه‌ها متوجه شدم که در حال حاضر فقط با این روش می‌شود در چنین خانه‌هایی زندگی کرد.

حق مهمان‌نوازی را با اتاقک ادا کنید

مسلماً اقامتگاه‌های شهر تهران فقط برای فرار یک‌شبه از شلوغی و عوض کردن حال و هوای خودتان مناسب نیستند. اگر بنا به دلایل اول این مقاله یا هر دلیل دیگری خودتان شرایط میزبانی را ندارید، می‌توانید با کمک اتاقک یک اقامتگاه متناسب با بودجه‌تان رزرو کنید و حق مهمان‌نوازی را برای مهمانی که از خارج یا شهر دیگری آمده، تمام‌وکمال ادا کنید. برای رزرو اقامتگاه‌های شهر تهران می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.otaghak.com/city/tehran

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز