خبرگزاری کار ایران

نویسنده کتاب "تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس":

اگر گزارش حسابرس به تأخیر بیافتد، دیگر سودمند نیست/ عدم شفافیت، اعتماد به بورس را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۷۹

آرمان صالحی، نویسنده کتاب "تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس" معتقد است که اتخاذ تصمیم‌های معقول اقتصادی و تخصیص بهینه منابع محدود و کمیاب به سوی فعالیت‌های برتر بدون وجود اطلاعات به موقع، معتبر و قابل اتکا، امکان پذیر نیست. کتاب "تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس" نوشته آرمان صالحی به تازگی از سوی انتشارات تیمورزاده نوین روانه بازار نشر شده است.

صالحی روزنامه‌نگار است و در سوابق‌ او، نگارش مقالات برای روزنامه دنیای اقتصاد، مجله تجارت فردا و سایت‌های اقتصادی دیده می‌شود.

وی درباره انتشار کتاب "تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس" و اهمیت زمان گزارش حسابرس اظهار داشت: تاریخ‌گزارش حسابرس‌ به‌ استفاده‌کنندگان‌ از گزارش‌ این‌ آگاهی‌ را می‌دهد که‌ حسابرس‌، آثار رویدادها و معاملاتی‌ را که‌ تا آن‌ تاریخ‌ رخ‌ داده‌ و وی‌ از آن‌ با خبر شده‌، بر صورت‌های‌ مالی‌ و گزارش‌ خود مورد توجه‌ قرار داده‌ است. ‌ در صورتی که مدیرعامل از دانش و تجربه کافی در مورد حساب‌ها و روند گزارشگری برخوردار نباشد، فرآیند بررسی و اثبات نتایج مالی به درازا کشیده خواهد شد که این موضوع خود منجر به تأخیر در حسابرسی سالانه می‌شود.

او در ادامه در خصوص معیارهای سنجش کیفیت اطلاعات مالی، تصریح کرد: مربوط بودن و قابل اتکابودن، به عنوان دو ویژگی کیفی مهم اطلاعات مالی، همواره از موضوع‌های مهم ادبیات گزارشگری مالی بوده و مورد توجه و تاکید نهادهای حرفه‌ای، مراجع قانونی و استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی است. ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده با بندهای حسابرسی متعدد، به عنوان یک خبر بد شناخته می‌شود و مدیریت این گونه اخبار را دیر به بازار ارسال می‌نماید.

نویسنده کتاب "تاثیر ویژگی‌های مدیرعامل بر گزارش حسابرس" در پایان پیرامون تعریف و اهمیت شواهد حسابرسی خاطرنشان کرد: شواهد حسابرسی اطلاعاتی است که فرض حسابرسان را مبنی بر اینکه صورت‌های مالی، وضعیت مالی، نتایج عملیات و جریان وجوه نقد صاحب‌کار را به نحو مطلوب نشان می‌دهد، تأیید یا رد می‌کند. شواهد حسابرسی شامل اسناد اولیه و مدارک حسابداری زیر بنای صورت‌های مالی و اطلاعات به دست آمده از سایر منابع جهت اظهارنظر نسبت به صورت‌های مالی است و معمولاً از طریق ترکیب مناسبی از آزمون کنترل‌های داخلی و آزمون‌های محتوا، یا در برخی از شرایط خاص تنها از طریق انجام آزمون‌های محتوا، گردآوری می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز