خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

اقتصاد ورزش در قزوین امسال به طور جدی‌تر دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۴۱

استاندار قزوین با بیان اینکه با واحدهای اقتصادی باید با ادبیات اقتصادی صحبت کرد و آن‌ها باید نسبت به ورود در مجموعه‌های ورزشی توجیه شوند، اظهار کرد: ایجاد کارگروه اقتصاد ورزش در سال گذشته هم مطرح بود ولی اجرایی نشد و امسال باید با رنگ و بوی جدی‌تری دنبال شود.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی اعلایی در نشست صمیمانه با قهرمانان، رئیسان و نائب رئیسان هیأت‌های ورزشی استان قزوین گفت: فضای پیش روی استان در سال ۱۴۰۲، توسعه توجه به مقوله ورزش در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است؛ در فضای سخت افزاری یک بخشی از منابع در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده و در بودجه‌های سنواتی هم دنبال می‌شود ولی آن چیزی که مسلم است، اجابت همه نیازها در حوزه ورزش با بودجه‌های دولتی مقدور نیست و برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه باید ورود جدی داشت. 

استاندار قزوین با بیان اینکه اقتصاد ورزش باید به عنوان یک فعالیت توجیه دار برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار بگیرد، گفت: عمده ورزش‌های تیمی استان با حمایت سرمایه‌گذاران صنعتی فعالیت می‌کنند و باید این مسیر را با تدبیر مناسب متوجه تمامی رشته‌ها کرد. 

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان به همراه هیأت‌های ورزشی و پیشکسوتان باید بسته‌های حمایت‌های مالی طراحی کنند تا بدین وسیله هم مجموعه‌های کوچک و هم مجموعه‌های بزرگ ورزشی از حمایت واحدهای صنعتی برخوردار شوند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: در موضوع اشتغال ورزشکاران باید همه ظرفیت‌های قانونی به کار گرفته شود و دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند. 

اعلایی با بیان اینکه ورود ورزشکاران و جامعه ورزشی برای معرفی ظرفیت‌های استان می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: یکی از مناسبت‌هایی که هیأت‌های ورزشی می‌توانند در معرفی آن نقش آفرینی کنند، رویداد ۵۰ بدر است که مختص و یکی از آئین‌های دیرینه مردم قزوین است و باید به عنوان یک مناسبت ویژه در سطح کشور معرفی شود. 

استاندار قزوین با بیان اینکه در همین راستا قرار است جشن صعود تیم شمس آذر به لیگ برتر در روزهای منتهی به ۵۰ بدر برگزار شود، اضافه کرد: در این روز برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد ولی برگزاری رویدادهای ورزشی دیگر مانند بازی چوگان از موضوعاتی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز