خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت «ساحل صید کنارک» و مالک برند «تُحفه»:

دولت با صیادان و تولیدکنندگان نهایی، برخورد دوگانه می‌کند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۸۳

سازمان شیلات ایران و وزارت جهادکشاورزی در بخش قیمت و کیفیت تحویل ماهی در اسکله‌های تحویل‌گیری بسیار ضعیف عمل می‌کنند که این مسئله موجب کاهش کیفیت ماهیان صید شده است.

به گزارش ایلنا، «صالح ادیب‌زاده»، مدیرعامل شرکت «ساحل صید کنارک» که با برند «تُحفه» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور نیز شناخته شده است، بلاتکلیفی صنعت کنسرو در دولت را مهمترین چالش این مجموعه دانست و گفت: «مشخص نیست که متولی این صنعت در ایران، وزارت صمت است یا وزارت جهاد کشاورزی!؟ این امر باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان کنسرو ماهی تون با مشکلات مواجه شوند.»

وی معتقد است: وزارت جهاد کشاورزی هیچ جایگاه موثر و نافذی در ستاد تنظیم بازار ندارد و این موضوع تولیدکنندگان را تا مرز ورشکستی پیش برده است. قیمت مصرف‌کننده را به صورت دستوری مشخص کرده اند و تولیدکننده حتی اگر زیان ببیند، ملزم به رعایت این قیمت دستوری است.

وی افزود: همه این‌ها در حالی است که سازمان شیلات ایران هیچ نقشی در تعیین قیمت ماده اولیه مورد نیاز این صنعت ندارد و آن را به عرضه و تقاضا منوط کرده است و بنابراین نباید قیمت دستوری برای محصول نهایی تولیدکنندگان تون ماهیان نیز وجود داشته باشد.

ادیب‌زاده در خصوص وضعیت سکوهای تحویل‌گیری ماهی گفت: سازمان شیلات ایران و وزارت جهادکشاورزی در بخش قیمت و کیفیت تحویل ماهی در اسکله‌های تحویل‌گیری بسیار ضعیف عمل می‌کنند که این مسئله موجب کاهش کیفیت ماهیان صید شده و متعاقب آن تولیدکنندگان کنسرو بابد به سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور در خصوص کاهش کیفیت محصول جوابگو باشند.

وی افزود: با وجود تاکیدات فراوان، هیچگونه نظارت و برخورد قانونی در رابطه با اسکله‌های صیادی وجود ندارد و این مسئله بازار تولید و فروش ماهی را با چالش مواجه کرده است.

به گفته ادیب‌زاده، برخی با ارائه اطلاعات غلط و ناقص به مسئولان ستاد تنظیم بازار و تعریف نادرست از مطالبه و وضعیت تولیدکنندگان نهایی، مدعی افزایش قیمت ماهی و کنسرو از سوی تولیدکنندگان کنسروماهی شدند که نتیجه این روایت اشتباه و بدگویی به مخالفت ستاد تنظیم بازار با قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان منجر گردید!

به اعتقاد ادیب‌زاده، این چالش‌ها موجب ورود افراد غیرمرتبط به این بازار شده که صرفا با یک برند (عرضه کنسرو در کنار سایر اقلام) در بازار ظاهر می‌شوند و تولیدکنندگان قدیمی که صرفا واحد تولید اختصاصی این محصول را دارند حذف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز