خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

دولت به فرایندها و آسان سازی کسب و کارها توجه کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۵۹۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین نقش آفرینی دولت در راستای آماده سازی بسترها برای فعالیت‌ها و کارآفرینی باشد.

به گزارش ایلنا، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم چهاردهمین دوره جشنواره کار آفرینان برتر و تجلیل از کارآفرینان برتر ملی، گفت: فراوانی و کارآفرینی لطافت آفرین است و خستگی را از جان انسانها رفع می‌کند. کارآفرینی علی رغم سروکار داشتن با ابزارهای کاری سخت اطمینان قلبی می آورد یعنی تضمین کننده آینده بشر است.

وی کار آفرینان را ضامن معاش عزتمندانه مردم دانست و آن را حلقه مفقوده و نیاز اجتناب‌ناپذیر کشور برشمرد و گفت: هدف و ساختار تشکل‌ها موضوع کارآفرینی است که هم مفهوم بلندی را در ذهن می پروراند هم مصادیق متکثری دارد.

مرتضوی گفت: اگر به دنبال آزادی و استقلال هستیم حتما باید به اشتغال و کارآفرینی توجه داشته باشیم. زیرا یکی از موضوعات آزادی داشتن عزت است و لازمه عزت، اشتغال و هر عزتی مرهون دستان توانمند کارآفرینان است.

دولت به فرایندها و آسان سازی کسب و کارها توجه کندوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقلیم متنوع و وسعت فراوان کشور به نسبت همسایگان، مهمترین نقش آفرینی دولت را آماده سازی بسترها برای فعالیت‌ها و کارآفرینی نام برد و گفت: معتقدیم که یکی از سیاست‌های اصلی دولت باید توجه به فرایندها و آسان سازی کسب و کارها باشد باید متناسب با نیاز کشور نیروی انسانی تربیت کنیم و نظام استاد شاگردی را دوباره احیا کنیم. نظام آموزشی نیازمند تغییر است و باید بسترهای مناسب را برای اعزام نیروی کار داشته باشیم. متاسفانه با فرار نخبگی و دانش مواجه هستیم. نخبگان باید در کشور بمانند و بتوانند در دنیا به عنوان نمایندگان از کشور فعالیت داشته باشند.

در پایان این مراسم از ۲۱ کار افرین برتر ملی با اهدای لوح سپاس و تندیس چهاردهمین دوره تجلیل از کارآفرینان برتر ملی در سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز