خبرگزاری کار ایران

نگرش تولید در ایران خودرو تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۳۰

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اقدامات مدیریت ایران خودرو در طول یک سال گذشته و تغییر نگرش تولیدی و اقتصادی در این مجموعه را شایسته تقدیر دانست و گفت: ایران خودرو این قابلیت را دارد که با حذف محدودیت‌ها فضای تولید صنعت خودرو را به سمت صعود و توسعه سوق دهد.

به گزارش ایلنا، علی آذری عملکرد مدیریت ایران خودرو در طول یک سال گذشته را به طور کلی مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: تلاش‌ها، اقدامات و رویه دکتر خطیبی در طول یک سال گذشته شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تیم مدیریتی ایران خودرو از توانایی طراحی یک مدل سازمانی و عبور از تمامی محدودیت‌ها برخوردار است، گفت: مدیرعامل ایران خودرو توانایی این را دارد که با حذف محدودیت‌ها نردبان تولید را به سمت توسعه و صعود سوق دهد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی تولید نسل جدید موتور پرقدرت EFP با خودکفایی 85 درصدی و عبور تیراژ 460 هزار دستگاهی در 9 ماه نخست سال جاری از مجموع تولید در سال گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: فناوری موتور جدید EFP اگر خاصه در حوزه انرژی و مصرف سوخت قادر به عبور از رکود جهانی باشد، اقدام ارزشمندی برای مدیریت ایران خودرو خواهد بود و موجب جلب رضایت مصرف‌کنندگان است.

آذری در خصوص راه اندازی طرح تاکسی لند و استفاده از تارای برقی در تاکسیرانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم ایران خودرو، عنوان داشت: این طرح می‌تواند مدل سازمانی جدیدی از شرکت‌های خودروسازی باشد. طرح تاکسی لند و استفاده از خودروهای برقی با توجه به وضعیت آلودگی هوا می‌تواند این عامل تهدید در برابر سلامت جامعه را مرتفع نماید.

وی با بیان اینکه آغاز صادرات محصولات دنا و تارای ایران خودرو به کشورهای مختلف به عنوان یکی از اقدام مثبت در فضای تحریم قلمداد می‌شود گفت: می‌توان بدون اینکه کمیت و کیفیت تولید بر تامین بازار داخلی متاثر شود، خودروهایی طراحی و تولید شود که مورد اقبال بازار جهانی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تحول کیفیت شرکت ایران خودرو تصریح کرد: تصمیم ایران خودرو برای اجرای طرح تحول کیفیت را می‌توان یک گام رو به جلو در صنعت خودرو ارزیابی کرد و روند اجرای این برنامه ها باید به نحوی تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شود که اثرات آن میان مردم محسوس باشد.

آذری معتقد است: استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی کشور و‌ نخبگان و حتی فراخوان در راستای ارتقای کمیت و کیفیت خودرو مبتنی بر مدل‌های سازمانی یکی از پیشنهادات است. متخصصان و مهندسان داخلی جوان خاصه در حوزه تولید خودرو می‌توانند به عنوان مشاور کمک کنند.

وی از برق و فولاد به عنوان دو رکن اساسی در تولید محصولات صنعتی و از ظرفیت‌های داخلی یاد کرد و گفت: برق و فولاد دو عامل موثر در تولید خودروی مناسب هستند و از لحاظ منابع انسانی نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم که می‌تواند در صنعت خودروسازی بسیار کمک کننده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم و مدیریت اقتصادی و سیاسی کشور خودرو را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده در حالی که اگر خودرو در کشور ما همانند بسیاری از کشورها یک کالای خدماتی بود، فعالیت‌ها و اقدامات مدیریتی قطعا قوی‌تر دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود مشکلات مجموعه عملکرد مدیریت بزرگترین خودروساز خاورمیانه و فعالیت‌های انجام شده قابل قبول است و امیدواریم ایشان موفق‌تر از گذشته عمل کنند و آدرس‌هایی نیز که ارائه شد می‌تواند در طراحی مدل سازمانی و در ادامه راه مدیریت ارشد ایران خودرو تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز