خبرگزاری کار ایران

بهترین هتل های یزد برای اقامت به یاد ماندنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۴۱

یزد یکی از شهرهای تاریخی و بسیار زیبای کشورمان است که اولین شهر خشتی جهان و همچنین به تازگی به عنوان دومین شهر تاریخی زنده دنیا در یونسکو به ثبت رسیده است. شهری با ساختار تاریخی، که گذر زمان نتوانسته تغییری چندانی در چهره آن ایجاد کند.

مسافران معمولا قبل از سفر به این شهر زیبا به دنبال بهترین اقامتگاه­های یزد می­گردند. هتل متل امکانی را برای شما فراهم کرده است تا به­راحتی مکانی مناسب جهت سکونت پیدا کنید و در ضمن خرید بلیط هواپیما را برای شما آسان کرده است.

یزد نیز مانند دیگر شهرهای توریستی تعداد زیادی اقامتگاه سنتی و مهمانسرا دارد؛ بنابراین اگر قصد آشنایی با بهترین اقامتگاه‌­های این شهر را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هتل های یزد

باغ مشیرالممالک

این اقامتگاه بعد از بازسازی بنای تاریخی با همین نام در سال  ۱۳۷۹تبدیل به هتل شد و مساحت آن در حدود  ۱۳۰۰۰ مترمربع است. این مکان زیبا و تاریخی در زمان مظفرالدین شاه قاجار و توسط فتح­الله مشیرالممالک ساخته شد.

امکاناتی که این اقامتگاه تاریخی در اختیار شما قرار می­دهد شامل دسترسی به اینترنت رایگان، کافی‌شاپ، رستوران، خشکشویی و چای­خانه سنتی  است. اگر می­خواهید شبی را در قلب تاریخ سپری کنید، کافی است به سایت هتل متل سری بزنید.

پارسیان صفائیه

این اقامتگاه امکانات بسیار خوبی دارد. سالن بدنسازی، کافی­شاپ، رستوران فضای باز و سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، پارکینگ اختصاصی و هرآنچه شما نیاز دارید در این اقامتگاه لوکس و زیبا پیدا می­شود.

این اقامتگاه در۳طبقه و با ۲۰۰ اتاق که مجهز به امکانات رفاهی پیشرفته است. موقعیت مکانی آن در خیابان تیمسار، جنب میدان امام حسن قرار دارد که یکی از منطقه‌های خوش آب‌و­هوای یزد است.

باغ زیبایی که این عمارت در آن قرار دارد به شما این امکان را می­دهد تا از دیدن درختان سر به­فلک کشیده و باغچه­‌های کوچک نهایت لذت را ببرید. صفائیه به دو بخش تقسیم می شود.

داد یزد

هتل 4 ستاره که در سال ۱۳۰۷ توسط شخصی به نام عبدالخالق داد به عنوان گاراژ و مهمان­پذیر ساخته شد.

بعدها به دلیل معماری خاصی که داشت به دست نوادگان این فرد بازسازی شده است و در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با عنوان هتل آغاز کرد. اقامتگاه راد ۴ طبقه و ۸۸ اتاق دارد و هر کدام از اتاق­ها از طراحی سنتی همراه با امکانات رفاهی کامل برخوردار هستند.

اماکن تاریخی که در صورت اقامت در این اقامتگاه امکان دسترسی راحت را برای شما فراهم می­کند، شامل آب انبار شش­بادگیری، آتشکده زرتشتیان، موزه آب، بازار کویتی‌ها، باغ دولت آباد و مجموعه امیرچخماق است.

این اقامتگاه فضایی دلنشین و آرام دارد که امکاناتی همچون رستوران سنتی، کافی­شاپ در فضای باز، استخر سرپوشیده همراه با سونا و جکوزی، سالن ماساژ برخوردار است که آن را به یکی از مکان‌های محبوب برای اقامت مسافران تبدیل کرده است.

ملک التجار

قدمت این بنا به ۳۰۰ سال قبل برمی­گردد. هنگام حضور در این مکان از دیدن نقوش و طرح‌­های معماری ایرانی بر روی دیوارها لذت خواهید برد.

ملک التجار 2 طبقه  و دارای ۲۳ اتاق سنتی و دلنشین است. این مکان تاریخی دارای قسمت­‌های شاه‌نشین، تابستانه و زمستانه است.

بازار خان، بازار زرگرها، حمام خان، آب انبار بزرگ از جاهای دیدنی است که فاصله کمی با این اقامتگاه دارد.

 لاله

اگر دنبال یک هتل با هزینه مناسب هستید، این مکان برای شما مورد مناسبی است. لایه یزد با نام قدیمی خانه‌گلشن که قدمت آن به دوره قاجار برمی­گردد در سال ۱۳۸۲بازسازی شد.

دارای ۴۰ اتاق دو و سه­ تخته و سوئیت‌هایی با معماری تلفیقی سنتی و مدرنیته است. وای­فای، فروشگاه صنایع‌دستی، صندوق امانات و گشت‌های توریستی همراه با راهنما برای داخل و خارج شهر امکاناتی است که این مکان در اختیار مسافران خود قرار می­دهد.

مظفر

این مکان یکی از بهترین گزینه­ها برای رزرو هتل در این شهر است که متعلق به تاجری با نام مظفر بود و قدمت آن ۲۰۰ سال است. در آن زمان­ها خانه­ها دارای پنج­دری، بالاخانه و بادگیر بودند که خانه‌مظفر نیز همچنان این بخش­ها را حفظ کرده است.

این عمارت مجلل بعد از بازسازی تبدیل به یک هتل باشکوه شده است و قسمت‌هایی همچون کافه، تالار، زورخانه سنتی و سفره‌خانه به آن اضافه شده است.

اطلس

اگر برایتان اهمیتی ندارد که حتما در یکی از اقامتگاه‌های تاریخی یزد ساکن شوید و همچنین قصد دارید هزینه کمتری را برای اقامت صرف کنید، بهترین پیشنهاد همین مکان است.

فاصله کمی که این مکان تا فرودگاه، ترمینال و راه­‌آهن دارد، یکی از مزیت‌های آن به شمار می­رود. البته فکر نکنید که این مکان صرفا یک اقامتگاه ارزان است، بلکه در این مکان نیز خدمات رفاهی به‌‌خوبی ارائه می­شود.

الزهرا

از سری هتل های یزد است که در سال­های اخیر تاسیس شده است و فعالیت خود را در سال 1396 آغاز کرد. دسترسی خوبی به میدان امیرچخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت­آباد و آتشکده زرتشتیان دارد.

برای داشتن یک سفر ارزان، این مورد گزینه بسیاری خوبی برای شما خواهد بود تنها کافی است به سایت هتل متل مراجعه کنید و تاریخی که قصد سفر دارید را برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما چک کنید.

کهن کاشانه

در میان اقامتگاه‌های سنتی و قدیمی یزد، این مکان امکان یک سفر ارزان را برای شما به‌­وجود آورده تا بتوانید با هزینه‌­ای مناسب در شهر بادگیرها اقامت کنید.

اکثر هتل‌های یزد دسترسی خوبی به اماکن و مناطق گردشگری شهر دارند که این اقامتگاه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

پس با خیال راحت می­توانید آن را برای یک گذران اوقاتی به یاد ماندنی انتخاب کنید و از فضای سنتی آن نهایت لذت را ببرید.

مهر یزد

حدود 200 سال پیش خانواده تاجری به­نام زرگر یزدی در این مکان زندگی می­کردند. بافت سنتی در کنار امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته این مکان را به محیطی خاص و دل­پذیر برای مهمانان خود تبدیل کرده است.

در بدو ورود با دیدن حوض زیبا در وسط حیاط احساس خوبی به شما دست خواهد داد. در واقع شما با حضور در این مکان بخشی از معماری اصیل و سنتی یزد را مشاهده می­کنید.

بادگیرهای بلند، اتاق سه­دری و پنج­دری، هشتی تالار بزرگ و نارنجستان قسمت‌­های فوق‌­العاده این مکان است که مطمئنا از دیدن آن­ها لذت می­برید.

از سری امتیازات این مکان نیز قرارگیری در نزدیکی بازار پنجعلی و بازار شاهزاده است.

بهترین هتل های یزد برای اقامت به یاد ماندنی

رز

مکانی با قدمت 250 سال که توسط شیخ مهدی عرب بنا شده است از آنجایی که این خانواده را با نام تهرانی‌ها می­شناختند، به این مکان خانه تهرانی‌­ها نیز می­گویند.

این بنا نیز همچون دیگر بافت‌­های قدیمی شهر یزد با خشت و گل ساخته شده است. فضای اقامتی آن شامل 11 اتاق است که گنجایش 35 تخت را دارد.

در رستوران این اقامتگاه که در فضای باز قرار دارد انواع غذاهای سنتی و خوش‌طعم ایرانی سرو می­‌شود.

جمع‌­بندی

در این مقاله نیز سعی داشتیم با معرفی بهترین اقامتگاه‌های این شهر شما را در انتخاب مکانی برای سکونت در این شهر تاریخی یاری کنیم. هتل متل یکی از سایت‌های معتبر در زمینه ارائه خدماتی همچون رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما است. اگر قصد دارید تا سفر ارزان و به یاد ماندنی را در هتل‌های شهر یزد تجربه کنید، این مجموعه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز