خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معرفی شهرهایی که ظرفیت اقامتی آنها تکمیل است/ اسامی شهرهای جایگزین برای اقامت مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۹۱۰

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به شهرهایی که در حال حاضر ظرفیت اقامتی آنها به طور کامل رزرو شده اند، شهرهایی جایگزین مراکز استانهای پر تردد برای سفر های نوروزی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر چه به آغاز سال نو و تعطیلات نوروز نزدیک‌تر می‌شویم تب و تاب خانواده‌ها برای انتخاب مقاصد سفرهای نوروزی بیشتر می‌شود در این میان قطعاً رزرو محل اقامت و مشخص کردن محل اسکان در شهر مقصد سفر اهمیت بسیار زیادی دارد. نباید فراموش کرد که ممکن است مقصد سفری که شما انتخاب می‌کنید به عنوان انتخاب میلیونها گردشگر نوروزی دیگر نیز باشد بنابراین مسئولانه گردشگری کشور با اعلام شهرها و استان‌هایی که در حال حاضر رزرو مراکز اقامتی آن‌ها به بیش از ۸۰ درصد رسیده و حتی رزرو ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی آن‌ها تکمیل شده است، سعی دارند تا برای سایر مسافران نوروزی که تاکنون مراکز اقامتی خود را رزرو نکرده‌اند یا مقصد سفر خود را تعیین نکرده‌اند، گزینه‌های جایگزین اعلام کنند تا سفرهای نوروزی آن هم بعد از حدود دو سال محدودیت سفر به خوبی انجام گیرد و با رضایت مسافران همراه شود. در نتیجه نه‌تنها فعالان و تاسیسات گردشگری می‌توانند خدمات مناسب به گردشگران ارائه دهند بلکه به نوعی همه مکانی سفر برای مسافران نوروزی مقدور می‌شود.

سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به آن که برخی از شهرها و مراکز استانهایی که همواره مورد توجه گردشگران هستند در حال حاضر مراکز اقامتی آن‌ها با ظرفیت رزرو بیش از ۸۰ درصد روبرو شده‌اند، گفت: مراکز استانهایی مانند بوشهر، خراسان رضوی، فارس (شیراز)، مازندران، گیلان، هرمزگان و یزد ظرفیت‌های اقامتی آن‌ها بیش از ۸۰٪ رزرو شده است و سایر استانها هنوز ظرفیت اسکان مسافران نوروزی را دارند.

او با اشاره به اینکه توصیه مسئولان گردشگری برای مسافران نوروزی آن است که از ظرفیت استان‌هایی استفاده‌کننده که در نوروز میزبان مسافران کمتری هستند بنابراین می‌توانند خدمات بهتری ارائه دهند، گفت: شهرستان‌های استان‌های مانند البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، کرمان و استان مرکزی که در نوروز دارای آب و هوای خوبی هستند و همچنین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متنوع و قابل توجهی نیز دارند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مسافران نوروزی باشند که تاکنون مقصد سفر خود را انتخاب نکرده و مرکز اقامتی را رزرو نکرده اند. در این استانها قطعاً مسافران نوروزی برای اسکان و اقامت به مشکل برخورد نخواهند کرد چرا که ظرفیت اقامتی شهرستان‌ها و مراکز استانهای که مطرح شده، این امکان را دارند که به مسافران نوروزی خدمات مناسب ارائه دهند.

به گفته فاطمی، چابهار در استان سیستان و بلوچستان تقریباً با ظرفیت رزرو اقامتی تکمیل روبرو شده است و تاکنون ۱۰۰٪ ظرفیت اقامتی آن رزرو شده اما سایر شهرستان‌های استان دارای ظرفیت اقامتی هستند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به اینکه برای مسافران نوروزی که تمایل دارند به استان‌های پرتردد سفر کنند توصیه‌هایی وجود دارد، گفت: در استان اصفهان شهرهایی مانند آران و بیدگل، شهرضا و نجف آباد به عنوان جایگزینی برای اسکان مسافرانی که به کاشان سفر می‌کنند، معرفی شده‌اند. در استان بوشهر نیز تنگستان و عسلویه با توجه به ظرفیت اقامتی که دارند شهرهای جایگزین خواهند بود. همچنین در استان خراسان رضوی، نیشابور و سبزوار به عنوان شهرهای جایگزین اقامت مسافران نوروزی پیشنهاد می‌شود. در استان سیستان و بلوچستان نیز کنارک و دشت یاری و شهرستان سرباز شهرهایی هستند که ظرفیت اقامتی آن‌ها می‌توانند در کنار چابهار قرار گیرند و مسافران نوروزی را اسکان دهند. این شهرستان‌ها ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوعی دارند و در عین‌حال ظرفیت اسکان آن‌ها نیز به خصوص در حوزه بوم گردی مناسب است.

او ادامه داد: در استان فارس، فیروزآباد، لامرد، مرودشت و کازرون شهرهای پیشنهادی ما به عنوان شهرهای جایگزین برای اقامت مسافران نوروزی است. در استان کرمان نیز بم، جیرفت و سیرجان پیشنهاد می‌شوند و در استان گلستان نیز گالیکش، علی آباد کتول و آزادشهر به عنوان شهرهای جایگزین برای اسکان مسافران نوروزی معرفی می‌شوند. در استان گیلان نیز لاهیجان و فومن پیشنهاد می‌شوند و در استان هرمزگان نیز شهرهای مینا، بندر لنگه و سیریک به عنوان جایگزین اقامت پیشنهاد میشود. در استان یزد نیز مهریز و بافق پیشنهاد می‌شود.

فاطمی با تاکید به آن که توصیه مسئولان گردشگری به مسافران نوروزی آن است که به جای آن که به مراکز استانها سفر کنند از ظرفیت‌های اقامتی این شهرستان‌ها استفاده کنند، یادآور شد: البته بهتر است مسافران نوروزی قبل از مراجعه به این شهرستان‌ها ظرفیت اقامت را چک کنند و بررسی‌های لازم در این خصوص را انجام دهند. به این معنا که در واقع بهتر است با برنامه ریزی سفرهای نوروزی را انجام دهند.

وی با تاکید براینکه مسافران نوروزی می‌توانند از ظرفیتهای واحد‌های بوم گردی نیز برای اقامت بهره‌مند شوند، تصریح کرد: واحد‌های بوم گردی علاوه بر آن که ظرفیت‌های مناسبی برای اقامت مسافران نوروزی هستند قیمت‌های مناسبی نیز دارند و در بیشتر شهرها و استانهای کشور به صورت پراکنده فعالیت دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای مسافران نوروزی خواهند بود و فرصت خوبی برای خانواده‌ها خواهد بود تا با اقامت در این واحدهای بوم گردی علاوه بر تامین محل اسکان با آداب و رسوم و غذاهای محلی آن منطقه نیز آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز