خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونیهای کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان:

اخذ کد IR مانع تولید و صادرات کارخانجات خوراک دام و طیور/ ظرفیت تولید خوراک بیش از نیاز کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۲۰۵

هفتمین نمایشگاه فیداکسپو با شعار « خوراک سالم، غذای سالم و انسان سالم» در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، «مجید جعفری» مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونیهای کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در نشست خبری تشریح اهم فعالیتها و برنامه‌های این اتحادیه، گفت: نمایشگاه فیداکسپو یک نمایشگاه کاملا اختصاصی خوراک دام و طیور است که صرفا در حوزه خوراک دام و صنایع مرتبط با خوراک از جمله ماشین‌الات، قطعات یدکی و مواد اولیه و صادرات و غیره فعالیت می‌کند، در این نمایشگاه 80 شرکت حضور خواهند داشت که از این تعداد 14 شرکت به صورت نمایندگی از کشورهای دیگر مانند آلمان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه و هلند و حضور کارشناسان زبده از نیوزلند، انگلستان و امریکا در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به شعار « خوراک سالم، غذای سالم و انسان سالم» ویژه هفتمین نمایشگاه فیداکسپو گفت: هدف این است که در زنجیره تولید پروتئین خوراک با کیفیت و غذای سالم برای طیور داشته باشیم تا در نتیجه غذای با کیفیتی را به سفره‌های مردم برسانیم؛ همچنین هدف ما در این نمایشگاه بهبود بهره‌وری تولید خوراک در سطح کشور و برندسازی کارخانجات به منظور توجه به صادرات است.
جعفری با اشاره به 852 کارخانه تولید خوراک دام ثبت در اتحادیه که دارای ظرفیت تولید 25 میلیون تن خوراک تنها در یک شیف کاری دارند، افزود:‌ ظرفیت تولیدی که به کارخانجات محول شده از ظرفیت نیاز کشور بیشتر است و از سوی دیگر در 3 سال گذشته صادرات خوراک دام در کشور ممنوع بوده است بنابراین نتوانستیم خوراک دام و طیور را صادر کنیم. البته اجازه صادرات جزئی به عده‌ای عرضه شد، اما کماکان در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری قرار دارند.
مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های کارخانجات خوراک لزوم برخورداری از کد IR را مانعی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان نامید و افزود: از 852 شرکت فعال در حوزه خوراک دام و طیور فقط 15 شرکت دارای این کد هستند؛ بنابراین پیشنهاد نمودیم تا فقط برای کشورهایی که نیاز است کد آی.آر اخذ نماییم.

هفتمین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران فیداکسپو، با شعار «خوراک سالم، غذای سالم، انسان سالم» از ۲۰ الی ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در محل بوستان گفتگو برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز