خبرگزاری کار ایران

افزایش سهام فولاد هرمزگان موجب احیای یک میلون و 720 هزار تنی طرح ستاره سیمین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۵۴

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: افزایش سهام فولاد هرمزگان موجب احیای یک میلون و 720 هزار تنی طرح ستاره سیمین شد که تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و می‌تواند چند هزار اشتغالزایی را ایجاد نماید.

به گزارش ایلنا،‌ عطاال... معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متافو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با بیان اینکه حیات هر بنگاه اقتصادی منوط به طرح های توسعه‌ای آن است، گفت: فولاد هرمزگان در سال گذشته و سال جاری در بین صنعتگران فولاد در عرصه تولید، توسعه و کسب رضایتمندی کارگران پیشتاز بوده است. درکل برنامه‌های فولاد مبارکه بر سه محور اصلی قرار دارد و توجه به طرح‌های توسعه‌ای که از زمان راه اندازی فولاد هرمزگان مسکوت مانده بودند یکی از برنامه‌های اصلی بود. همچنین در بهمن ماه سال گذشته پنج طرح بزرگ احیای یک میلیون و 720 هزار تنی و گازهای صنعتی 10 هزار متر مکعب و مخازن آهن اسفنجی 30 هزار تنی و افزایش ظرفیت اسمی یک میلیون و 500 تنی به 3 میلیون و 200 هزار تن نیز از این اقدامات بود.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات طرح ستاره سیمین را که بیش از 17 سال در قالب یک طرح بود را اجرا نمودیم و توانستیم با افزایش سرمایه و با خرید سهام زیر 20 درصدی همه سهامداران، سهام فولاد هرمزگان را به 52 درصد برسانیم و این افزایش سهام موجب احیای یک میلیون و 720 هزار تنی طرح ستاره سیمین شد که تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌تواند چند هزار اشتغالزایی را ایجاد نماید.

معروفخانی ضمن اعلام خبر توافقات اولیه برای واگذاری معدن 800 میلیون تنی به فولاد هرمزگان، گفت: این معادن را به منظور تامین مواد اولیه برای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری لازم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در تابستان سال گذشته و سال جاری قطعی برق بسیاری از فولادگران را با چالش مواجه نمود، البته با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، توانستیم بخشی از بحران برق را با تعمیر ماشینها در زمان خاموشی دستگاه‌ها جبران نماییم. همچنین درحوزه سرمایه‌گذاری نیز در نیروگاه ترکیبی هنگام سرمایه‌گذاری نمودیم تا بتوانیم برق مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای خود را تامین کنیم. اکنون نیز مشکل قطعی گاز مطرح است که برای این مهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی را مد نظر داریم تا از این بحران نیز عبور کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه کارگران را سرمایه اصلی فولاد هرمزگان هستند، گفت: اولین کارخانه‌ای در کشور هستیم که توانست صندوق درمان کارگران را برای همه کارگران رسمی و پیمانی فراهم کند و درصورت بروز بیماری کارگران و یا خانواده‌های درجه یک انها تمام هزینه‌های درمان وحتی حمل و نقل آنها توسط صندوق پرداخت می‌شود. درحوزه‌های معیشتی نیز وظیفه خود می‌دانیم که کنار عزیزان خود باشیم و خوشبختانه میزان رضایتمندی کارگران را کسب نمودیم.

معروفخانی با اشاره به اقدامات فولاد هرمزگان در حوزه فعالیتهای اجتماعی گفت: در بازدیدی که از یکی از بیمارستانهای بندرعباس داشتیم متوجه کمبود دستگاه دیالیزی شدیم، بنابراین 10 دستگاه دیالیزی آلمانی را خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم. همچنین طی تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد داشتیم در ابتدا 10 هزار یتیم هرمزگانی را تحت پوشش قرار دادیم و این میزان امروز به 20 هزار نفر رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز