خبرگزاری کار ایران

آشنایی با مدیران تأثیر گذار در اقتصاد کشور + ویدئو

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۶۰۸

اجلاس سراسری مدیران تأثیر گذار در اقتصاد کشور با حضور جمعی از مسئولان ، مدرسان ،صنعتگران و تولیدکنندگان کشور ، توسط موسسه فرهنگی و هنری « عصرگفتگوی قلم » در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

ایلنا،« شهریار شفیعی »  مشاور مدیریت برندینگ و بازاریابی درخصوص این همایش گفت : مبحثی که میخواهم مطرح کنم درخصوص شوک و بحرانی است که در ماه های اخیر به حوزه اقتصاد وارد شده و برند سازی در حوزه بحران که چگونه برند خود را حفظ کند ، چه چیزهایی را از دست میدهد و چه چیزهایی برای آن حیاتی است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست بدهد.

وی افزود: حتما کسب و کارها مقداری پول  و حتی ممکن است برخی منابع انسانی خود  و یا بازار را  از دست بدهند ولی مهمترین چیزی که نباید از دست بدهند ، تصویرشان است. برندی که تصویر و هویتش نزد مخاطب مخدوش میشود به این سادگی بازگردانده نمی شود و چون این دوران خاص و پر از حساسیت است ، حرکت در جهت اشتباه بر تصویر آنها تأثیر گذار است که به راحتی  قابل ترمیم نخواهد بود . این هم در نظر داشته باشیم که در شرایط پیچیده امروز ، حساسیت ها بالا و مباحث اجتماعی پر رنگ است  که مباحث پایه ای و اصولی کمتر مورد توجه قرار میگیرد؛ پس لازم است که چنین همایش هایی باشد تا علی رغم هیجان های بیرونی بتوانیم معقول تر و منطقی تر  مباحث را بررسی کنیم.

در ادامه ، « سامان کریمی شاد »  دکترای کارآفرینی ،مدرس و متخصص بازارهای مالی با اشاره به اینکه پایدار نگهداشتن حوزه اقتصادی بزرگترین کمک است،بیان کرد: قیمت دلار یکی از معضلاتی است که با آن درگیر هستیم و اگر نوسان نداشته باشد حتی اگر قیمت آن ۳۵ هزار تومان باشد ، صاحبان کسب و کار و کارآفرینان می توانند با این اعداد کسب و کار خود را مدیریت کنند. نکته دیگر صرفا اجرای قانون و مصوبات قانونی  تصویب شده در حوزه کسب و کار مانند  اعطای بسته‌های حمایتی، وام های کم بهره با بازپرداخت طولانی  است که می تواند کمک کند تا صاحبان کسب و کار به مرور  از این برهه بحرانی با موفقیت عبور کنند.

« کریمی شاد » با توجه به تاثیر ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشور گفت: هنوز بسیاری از صنایع وارد حوزه ارزهای دیجیتال نشدند و خوشبختانه کشور ما ارز دیجیتال ملی ساخته که بدلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح ،مردم آگاهی از آن ندارند. ساده ترین قسمتی که صنایع می توانند  به آن ورود کنند ، اتاق های بازرگانی است که برای مراودات بین‌المللی جایگزین مناسبی برای دلار است ، با توجه به امنیت بلاکچین و غیر قابل ردیابی بودن  به راحتی می توان بحث تحریم ها را  دور بزنیم و صنایعی که در حوزه صادرات و واردات هستند، در قدم نخست می توانند مشتری این بازار جذاب باشند.

او ادامه داد: مشکلی که وجود دارد بحث اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال است، بنابراین اگر سازمان های موثر مانند  آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی حرفه ای و وزارت علوم به این حوزه ورود کنند قطعا نقش موثرتری ایفا خواهند کرد. میتوان با برگزاری جلسات مناظره و با حضور منتقدان ، مردم خود انتخاب کنند و منابع آموزشی به آنها معرفی شود. این موضوع زمان بَر است اما اعتقاد دارم که فرصت داریم  تا در قدم اول در صنعت که البته اکنون هم استفاده می کنیم و در قدم بعدی  مردم که بعنوان یک سرمایه گذاری امن به آن نگاه کنند.

علیرضا احمدیان دبیر اجرایی فراکسیون کارآفرینان مجلس  درخصوص این همایش و حمایت از مدیران گفت: در بُعد قانون گذاری درصورت بهبود و اصلاح قوانین و محیط کسب و کار  اگر توسط مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم با سرعت بیشتری راهبری شود ، میتواند موانع کسب و کارو کارآفرینی را در کشور کاهش داد  و بنظر من در صورتیکه ارتباط انجمن ها و نهادهایی مانند اتاق اصناف و بازرگانی و اتحادیه های صنفی و تشکل های مردم نهاد با نمایندگان محترم افزایش یابد ، این دغدغه ها و مشکلات را با سرعت بیشتری حل میشود و ابعادی که نیاز به ‌ به روز رسانی و اصلاح در تسریع  بهبود فضای کسب و کار دارند هم اتفاق بیفتد. بنابراین یکی از توصیه های مهم من این است که تشکل ها و نهادهای عمومی و سایر تشکل های صنفی با کمیسیون ها و فراکسیون های تخصصی مجلس ارتباط خود را تقویت کنند و نگرانی ها و مشکلات و مسائل مربوط به کسب و کارها را  بطور دقیق تری به بخش پارلمان یا خانه ملت منعکس کنند.

وی  ادامه داد: ما در بخشی از رسته های شغلی شاهد افزایش و در برخی شاهد  رشد کم و متوسط و در بخشی هم افت و نزول کارآفرینی هستیم لذا در صورتی که بخواهیم دقیق بگوییم باید این ها را در طبقات مختلف تقسیم بندی کنیم برای مثال در بخش مشاوران املاک تعداد زیادی توسعه بنگاه های اقتصادی را داشته باشیم، درحالی که در برخی مشاغل و تولیدی ها این عدد معکوس است اما عزم جدی در کشور وجود دارد تا در همه ابعاد بخصوص مشاغل مفید و کارآفرین توسعه یابند  و مجلس با تمام قدرت گام بزرگی  در حذف امضاهای طلایی و بهبود فضای کسب و کار برداشته که نیاز دارد تا با شتاب بیشتری راهبری شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز