خبرگزاری کار ایران

نیازمند همکاریهای بیشتر برای واردات مواد اولیه مورد نیاز هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۵۶۹

رئیس هیئت مدیره شرکت آورین پژوهان نور گفت: ناهماهنگی های موجود در رابطه با واردات مواد اولیه مورد نیاز گاهی به قیمت خراب شدن تمام می‌شود.

به گزارش ایلنا، دکتر حسن مروتی رئیس هیئت مدیره شرکت آورین پژوهان نور،‌ در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته ایران فارما در مصلی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن معرفی این شرکت گفت: شرکت آورین پژوهان نور تامین کننده انواع ماشین آلات خطوط تولید واکسن و دارو از قبیل  سیستم‌های آبساز،  فیلینگ و هر دستگاهی که در ساخت دارو، بایو تکنولوژی و واکسن مورد نیاز شرکتهای داروساز است. همچنین در بخش تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت دارو توام با انتقال دانش و فناوری های جدید از شرکای خارجی به منظور همکاری با دانشمندان داخلی کشور برای دسترسی به تکنولوژی روز دنیا نیز همکاری هایی داریم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش آروین زیست سلامت شرکت نیز تولید کیتهای آزمایشگاهی تشخیص سریع آنتی ژن و آنتی بادی های کرونا، آنتی بادی‌های علیه کرونا،  مواد مخدر، بارداری و سکته قلبی انجام می‌شود. در بخش دیگر  نیز کیت های تخصصی تشخیص بیماریهای انعقادی و هموستاز را داریم که مورد نیاز آزمایشگاه های تشخیص طبی و نیز شرکت های داروسازی است.

دکتر مروتی افزود: در زمان همه گیری کرونا در دو بخش اصلی تشخیص آزمایشگاهی و تامین ماشین آلات دو اقدام بزرگ انجام دادیم و توانستیم ضمن تامین خط تولید واکسن کرونا، کیتهای تشخیص سریع آنتی‌ژن و آنتی بادی های کرونا را که قابلیت استفاده در منزل و بیمارستان دارد تولید انبوه کنیم و اکنون نیز در کشور در حال استفاده می باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آورین پژوهان نور درخصوص روابط خارجی نیز گفت: ارتباطات خارجی را نمیتوان قطع کرد برخی از مواد اولیه نیازمند تکنولوژی های بالایی است و نیاز است که ما این مواد را وارد کنیم تا بتوانیم به تولید داروی مورد نیاز تا زمانی که خود در تولید آن توانمند شویم دست یابیم. در حوزه ماشین آلات خطوط تولید دارو نیز علی‌رغم فعالیتهای بسیار خوب بخش داخلی نیاز است که واردات از خارج داشته باشیم تا بتوانیم از دانش فنی محققین کشور برای رفع نیاز تولیدکنندگان استفاده کنیم.  

وی درخصوص صادرات نیز گفت: در حوزه کیتهای تشخیصی نیز به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری دعوت شدیم تا بتوانیم به بازارهای منطقه کیت های تشخیص سریع کرونا و بیماریهای دیگر را صادر کنیم.

دکتر حسن مروتی رئیس هیئت مدیره شرکت آورین پژوهان نور در پایان گفت: در شرایطی قرار داریم که نیاز به همدلی و همکاری با یکدیگر داریم. برای مثال زمانی که میخواهیم مواد اولیه تولید وارد کنیم یک سازمان ما را معاف از مالیات ارزش افزوده می‌داند اما بخشنامه دیگر ما را معاف نمیداند. بنابراین کالا در گمرک میماند و خراب می‌شود و سرمایه از بین میرود. در نتیجه ما در سیکل باطلی می‌مانیم و زیان زیادی به شرکت وارد می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز