خبرگزاری کار ایران

ایلنا: مالیات دستگاه های کارتخوان لغو شد!؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۷۳

به گزارش ایلنا، «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص جلسه فعالان صنفی با وزیر اقتصاد گفت: اصناف همواره بر شفاف‌سازی مالیاتی تاکید دارند و سلامت مالیاتی و اخذ آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

 

مالیات دستگاه کارتخوان

چند روز پیش خبر لغو مالیات دستگاه های کارتخوان در فضای مجازی به سرعت دست به دست شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از صحت و سقم این خبر مطلع شوید.

به گزارش ایلنا، «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص جلسه فعالان صنفی با وزیر اقتصاد گفت: اصناف همواره بر شفاف‌سازی مالیاتی تاکید دارند و  سلامت مالیاتی و اخذ آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: در جلسه با وزیر اقتصاد موضوع کاهش اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان در واحدهای صنفی مطرح شد. در این جلسه مقرر شد به جبران عملکرد ضعیف در حوزه اطلاع رسانی و آموزش نحوه اخذ مالیات دستگاه های کارتخوان، مالیات این تراکنش‌ها در سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ درصد تخفیف داده شود تا اشتباهات جبران شود، اما براساس قانون بودجه ۱۴۰۰، نمی‌توانیم مالیات تراکنش‌ها را تخفیف دهیم، مگر اینکه مجلس مصوب کند.

فراهانی ادامه داد: این طرح وزیر اقتصاد موافقت نمایندگان مجلس حاضر در جلسه را به دنبال داشت و مقرر شد نامه‌ای در این خصوص تهیه شود تا برای رئیس مجلس ارسال شود که در دستورکار مجلس قرار گیرد و مالیات دستگاه‌های کارتخوان اصناف مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران توضیح داد: در این جلسه همچنین توافق شد هر یک از اصناف اگر نسبت به مالیات تعیین شده اعتراض دارند، می‌توانند موارد را اعلام کنند تا بررسی و برطرف شود. به علاوه در این جلسه اعلام شد که واحدهای صنفی می‌توانند دو شماره حساب داشته باشند که یکی از آن به واریز دادوستدهای واحد صنفی اختصاص یابد و دیگری نیز به حساب‌های شخصی فرد تعلق بگیرد و قابل رصد باشد تا در خصوص مالیات اجحافی نشود.

کارتخوان بدون مالیات دروغ بزرگ تبلیغاتی!

کارتخوان بدون مالیات از شیوه های بازاریابی جدید شرکت های سودجو برای افزایش فروش دستگاه کارتخوان می‌باشد. در قوانین وضع شده توسط سازمان مالیات بسیاری به صراحت آمده پایانه های فروشگاهی باید هرچه سریعتر جهت اخذ کد مالیاتی خود به بایستی به سامانه tax.gov.ir مراجعه کنند. در غیر این صورت پس از گذشت زمان مقرر برای ارسال اظهارنامه مالیاتی خود شامل تخلف خواهند شد و جریمه های سنگین مالی را در پی خواهد داشت.

به همین دلیل توجه داشته باشید قبل از ثبت نام و خرید دستگاه پوز، برای ثبت نام مالیات کارتخوان و دریافت کد مالیاتی یا همان کد اقتصادی اقدام کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز