خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای معافیت ۵۰ درصد اقتصاد از مالیات صحت ندارد/ حذف معافیت‌های مالیاتی فعلا در حد پیش‌نویس است/ احتمال کاهش فشارهای مالیاتی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۱۷

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: در عملکردها با معافیت ۵۰ درصدی اقتصاد ایران از مالیات مواجه نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حالی که در روزهای اخیر رئیس سازمان امور مالیاتی به طور رسمی اعلام کرد حدود 50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است، معاون وی می‌گوید: این موضوع یک نگاه است و در عمل با چنین موضوعی مواجه نیستیم.     
اخیرا «امیدعلی پارسا» رئیس کل سازمان امور مالیاتی در سفر به زنجان گفته بود که حدود 50 درصد اقتصاد کشور معاف از مالیات است که موجب ایجاد احساس تبعیض، پیچیدگی مالیات، بروز زمینه‌های فرار مالیاتی و شکل‌گیری اقتصاد زیرزمینی می‎شود.


حال اینکه محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا معافیت 50 درصدی اقتصاد ایران از مالیات صحت دارد، گفت: این یک نگاه است و درعملکردها با چنین چیزی مواجه نیستیم. 
وی درباره ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و کاهش معافیت‌های مالیاتی برخی از نهادها اظهار داشت: حذف معافیت‌های مالیاتی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم آمده و فعلا در حد پیش‌نویس در سطح وزارت امور اقتصادی مطرح و تهیه شده و باید به عنوان لایحه عنوان شود تا جزییات بیشتری از آن را بتوان اعلام کرد. 


معاون سازمان امور مالیاتی همچنین درباره مالیات بر سفر توضیح داد: مالیات سفر همان عوارض خروج از کشور است که هر فرد هنگام خروج از کشور باید رقم تعیین شده را بپردازد و مالیات جدیدی نیست. قبلا هم در قانون بودجه این موضوع دیده شده بود امسال هم در بودجه سال 99 همین رقم آمده و ظاهرا رقم آن تغییری نکرده است. البته در مجلس هنوز تصویب نشده و تا زمانی که تصویب نشود نمی‌توان درباره رقم و سقف آن با قطعیت صحبت کرد. 
وی درباره نگرانی برخی از فعالان اقتصادی نسبت به سیاست گسترش پایه‌های مالیاتی و افزایش فشار بر آنها جهت رشد درآمدهای مالیاتی، گفت: گسترش پایه‌های مالیاتی به معنای شناسایی پایه‌های جدید است و قرار نیست نرخ مالیات افزایش یابد و در این مسیر اساسا احتمال کاهش فشارهای مالیاتی هم وجود دارد.


علیزاده همچنین درباره همکاری پزشکان برای اجرای مقررات مالیاتی و نصب کارتخوان در مطب‌ها اظهار داشت: اخیرا با سازمان نظام پزشکی تفاهمنامه‌ای را در این باره به امضا رساندیم و براساس آن، اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته که آگاهی پزشکان را افزایش دهیم تا بدانند که این اقدام چه اثرات مثبتی در فرایندهای آتی آنها در بخش مالیات خواهد داشت.
معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: نزدیک به 50 درصد از پزشکان از این موضوع استقبال و نسبت به اجرای قوانین مالیاتی و نصب کارت‌خوان اقدام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز