خبرگزاری کار ایران

پایان مرداد؛ پایان خودروهای ناقص در ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۵۰

این روزها چنانچه راهت از مسیر آسمان ایران خودرو افتاد، شاید مشخصه ای که از آن بالا نظرت را جلب کند، شهر آبی رنگ پهناوری است که اتوبان تهران کرج، جاده مخصوص و جاده قدیم را به هم چسبانده و بزرگ ترین خودروساز ایران و خاورمیانه را از همان بالا به رخ می کشد.

به گزارش ایلنا، دیگر مانند گذشته (با توجه به عکس های هوایی پیشین) از انبوه خودروهای رنگ به رنگ ِ آرمیده در پارکینگ ها و خیابان های این شرکت خبری نیست و تولیدات روزانه این شرکت که در انتظار شماره گذاری و طی فرآیند تحویل هستند بخش اصلی پارکینگ‌ها را به خود اختصاص داده است، در حالی‌که در چند ماه قبل، خودروهای ناقص بخش اعظم این پارکینگ‌ها را اشغال کرده بود، خودروهایی که نه تنها بودشان تفاوتی با نبودشان نداشت که صد البته زیان و خسرانش به مراتب بیشتر بود. از یک سو سرمایه ای هنگفت و راکدی که زیر باد و باران و آفتاب لمیده و هر لحظه اش خسارت بود و از دیگر سو همه آدم و عالم یک صدا به کناه نکرده محکومت می کردند که شهر آبی پوشان، خودرو تولید می کند و بازار را با احتکارش تشنه نگه می دارد ... و این همه جنجال از همان سیاست نادرست تولید نصف و نیمه محصول سرچشمه می گرفت!  

گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری با توجه به تعیین اهداف جدید، برنامه های سنجیده و متعددی را تدوین کرد که یکی پس از دیگری به اجرا در آمدند. البته نکته اساسی اینجاست که اکنون همه اهداف و برنامه های این خودروساز بزرگ می بایست به یک جاده منتهی شود و صد البته آن مسیر طولانیِ کیفیت است؛ موضوعی که باید برای مشتری و مصرف کننده نهایی قابل لمس باشد.

در راستای اجرای این طرح که سر منزل مقصودش کیفیت است، اجرای پروژه تولید عبور مستقیم است که خودرو را بدون توقف و بی هیچ نقص و کاستی‌ای از خط تولید و مونتاژ نهایی، یک‌راست به پارکینگ هدایت کرده و ظرف چند روز کاری به نمایندگی و یا خریدار تحویل می دهد.

یک‌پارچگی تمامی ارکان اجرایی تولید در محورهای کاهش خودروهای کف، تسریع جریان عبور مستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیش‌بینی و کاهش ریسک و در نهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت، همگی واگن های قطاری را می مانند که یکی از پی دیگری می آید و خروج هر کدام از ریل اصلی، مجموعه در حال حرکت را از رسیدن به مقصد نهایی باز می دارد. به عبارت دیگر چنانچه مانعی در این روند مهم و کارشناسی شده به وجود آید، تحقق هدف غایی به منظور افزایش کیفیت در همه شئون، میسر نخواهد شد.  

در حال حاضر روند کاهشی خودروهای کف در سایت های تولیدی ایران خودرو نیز در سراسر کشور چنان با جدیت و استمرار دنبال می شود که در برخی از آن ها، تعداد این نوع خودروها به صفر رسیده است. اما نکته قابل توجه اینجاست که پیش بینی می شود تا پایان مرداد سال جاری در همه سایت های تولیدی، دیگر اثری از خودروهای ناقصی خفته در پارکینگ به چشم نخواهد خورد. از این پس تنها محصولاتی از خط عبور خواهند کرد که تمام مراحل تکمیل کاری را طی کرده و آماده تحویل به مشتری باشد.

اجرای طرح های یاد شده، به‌ویژه تکمیل و تحویل خودروهای کف، کاری بود که در چند سال اخیر از بزرگ ترین چالش های مدیران وقت به شمار می رفته و سرمایه و انرژی فراوانی صرف آن شده است. در واقع اصلاح و یا تغییر سیاست های گذشته نیز کار آسانی نبود، بنابراین طی چند ماه اخیر با برنامه ریزی ها و پیگیری های دقیق و حساب شده، این بار سنگین و پر مسوولیت از دوش سایت های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در تهران و شماری از استان های کشور برداشته شد. با روند رو به جلو این طرح، به یاری خداوند تا پایان مرداد ماه جاری تنها خاطره ای از این موضوع در اذهان عمومی باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز