خبرگزاری کار ایران

تعمیرات اساسی کارگاه سرباره کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۴۰

تعمیرات اساسی کارگاه سرباره کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، محمدرضا یزدان پناه مدیر نگهداری و تعمیرات و کارگاه های ساخت کارخانه ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: در این تعمیرات که برای اولین بار و پس از سیزده سال از تاریخ راه اندازی کوره بلند شماره ۳ انجام شده است، تجهیزات مهم کارگاه دانه بندی و انتقال سرباره، با وجود چالش های گسترده تداخل فعالیت های مکانیک، برق، انرژی و تکنولوژ تحت تعمیرات اساسی سنگین و به نوعی ریومپینگ قرار گرفته است.
وی افزود: فرایند اجرایی این تعمیرات که بر اساس سه جبهه کاری اصلی و مهم و همچنین گالری های CB۱ و CB۲ برنامه ریزی شده و از سال ها قبل در دستور کار کارشناسان مدیریت های مهندسی نت و بخش کوره بلند قرار گرفته بود.
یزدان پناه با بیان این که ۱۰ روز قبل از آغاز رسمی تعمیرات نیز، گروه های اجرایی لازم جهت شناسایی، بررسی، چیدمان و اجرای پیش مونتاژهای حداکثری قطعات، برنامه ریزی شده بودند، گفت: از مهم ترین و سنگین ترین فعالیت های این تعمیرات با تناژ بیش از ۵۰۰ تن عملیات دمونتاژ و مونتاژ قطعات و تجهیزات، می توان به تعویض درام گردشی سرباره با وزن دمونتاژ ۸۴ تن، تعویض دودکش سرباره با وزن دمونتاژ ۶۴ تن، تعمیر و اصلاح گالری CB۱ با وزن دمونتاژ ۹۶ تن طی ۳ مرحله با توجه به ابعاد قطعات، تعویض کامل اسکلت فلزی نوار نقاله CB۲ و فعالیت های انرژیتیک مانند ترمیم و تعویض لوله های کولینگ تاور سرباره، پمپ های PCC، PGR و PRC اشاره کرد.
وی در ارتباط با فعالیت های معاونت ساخت و معاونت بازرسی فنی این مدیریت برای تعمیرات فوق نیز اشاره نمود و گفت: گراف اصلی در مردادماه ۱۳۹۴ به تعداد۴۳ ردیف و تعداد هفت گراف متمم از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۵۶ ردیف مشتمل بر ۱۵۴۰۰۰ کیلوگرم عملیات اسکلت فلزی و۲۱۰۰۰ کیلوگرم عملیات آهنگری و۷۴۰۰۰ کیلوگرم عملیات ریخته گری و ۶۰۰۰ ماشین ساعت عملیات ماشینکاری اجرا گردیده است.
سعید مصلح مدیر تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان شرکت در گزارشی به اقدامات این مدیریت در زمینه تعمیرات اساسی و ریومپینگ کارگاه سرباره کوره بلند شماره ۳ پرداخت و گفت: تغییر طرح، طراحی، ساخت و نصب اتاقک دانه بندی به صورت پانل های پیش ساخته بتنی به مساحت m۲۳۰، اجرای عملیات زنگ زدایی و سند بلاست و رنگ آمیزی کلیه تجهیزات و قطعات مورد نیاز به مقدار m۲۱۰۰۰۰ و اجرای عملیات داربست بندی و تخته ریزی در طول تعمیرات  ۶۰۰۰ مترمکعب از اقدامات تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان شرکت در این تعمیرات بود.
وی، اجرای عملیات تخریب بتن پیکور کاری و آزادسازی اطراف لوله ها و پمپ خانه PCC و محل های مورد نیاز را ۴۰۰۰ نفر ساعت اعلام کرد و افزود: اجرای عملیات سوراخکاری و کاشت بولت در اتاقک دانه بندی و مسیر جوی مذاب، اجرای عملیات آببندی و پوشش اپوکسی و عایق کاری اطراف لوله ها و عملیات گروت ریزی در پمپ خانه PCC و اتاقک دانه بندی، اجرای عملیات خاکبرداری، تسطیح، ریگلاژ و خاکریزی در گود جدید سرباره به مقدار m۳ ۵۰۰، اجرای عملیات نیوجرسی گذاری مسیر خیابان اصلی به مقدار  ۲۰۰ متر، در اختیار قراردادن کمپرسور جهت عملیات تخریب ۱۷۲  ساعت و اجرای عملیات سند بلاست، زنگ زدایی و رنگ آمیزی کلیه مسیر نوار نقاله ، نرده ها و حفاظ ها و بونکر های سرباره به مقدار m۲ ۱۲۰۰۰ از سایر اقدامات این مدیریت بود.
محسن عسکری معاون تجهیزات مدیریت کوره بلند و سرپرست تعمیرات سرباره کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار آتشکار گفت: تعمیرات اساسی کارگاه سرباره کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان با موفقیت به اتمام رسید.
وی گفت: کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان از سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. با توجه به رطوبت بالا و سایش تجهیزات در کارگاه سرباره این کوره، از ۷ خرداد ماه سال جاری  برنامه تعمیرات اساسی این کارگاه بر اساس گراف مربوطه  آغاز شد و بعد از یک ماه با موفقیت به اتمام رسید.
معاون تجهیزات مدیریت کوره بلند گفت: از آن جا که تعمیرات فعلی در حین فعالیت نرمال کوره و بدون توقف آن انجام شد، تا حدی سخت و از اهمیت خاصی برخوردار بود. بنابراین برای انجام آن تمهیدات خاصی لازم بود و قبل از هرچیز درخواست ساخت قطعات و پیش نیازهای تعمیرات بایستی فراهم می شد.
محمد روشن ضمیر فورمن کارگاه سرباره کارگاه کوره  بلند شماره ۳  نیز در این رابطه گفت: کوره بلند شماره ۳ با تولید متوسط روزانه ۴۰۰۰ تن چدن در روز حدود ۱۵۰۰ تن سرباره تولید می کند . این کوره برای دفع و دانه بندی سرباره یک سیستم دانه بندی سرباره دارد.
وی افزود: در این مورد دو وان در مجرا های ۱و ۲ کارگاه نصب شد که شروع ساخت آن ها از ۳ سال قبل و از سال ۹۸ شروع شده بود. همچنین با توجه به محدودیت های موجود یک کارگاه موقت برای تخلیه سرباره حین تعمیرات در ضلع غربی کارخانه احداث شد.

فورمن کارگاه سرباره کارگاه کوره  بلند شماره ۳ تأکید کرد: در این شرایط سرباره با پاتیل به کارگاه سرباره قدیم که در شرق کارخانه قرار دارد انتقال داده شد و با توجه به این که انتقال پاتیل سرباره به غرب کارخانه اختلال در اجرای مانور و واگذاری پاتیل چدن  ایجاد می کرد قبل از شروع تعمیرات اقدام به احداث گود غربی سرباره شد و پاتیل های سرباره تولیدی برای تخلیه به غرب کارخانه فرستاده شد . با اجرای این سه پروژه پیش نیاز موفق شدیم حدود ۱ ماه که کارگاه سرباره در حال تعمیرات بود روند تولید کوره بلند ۳ را حفظ کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز