خبرگزاری کار ایران

درمان خال صورت در یک روز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۱۶۱

گاهی اوقات وجود یک خال کوچک در صورت یا بدن، ظاهر جذابی به شما می‌بخشد. اما در مواردی هم داشتن یک خال بزرگ و بد شکل، تقارن چهره و یکنواختی پوست را برهم می‌ریزد. از گذشته تاکنون راه‎‌های زیادی برای برداشتن یا از بین بردن خال وجود داشته است. این راه‌های قدیمی و سنتی، عوارض و مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می‌کرده‌اند. اما حالا با وجود انواع و اقسام تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی، از بین بردن خال صورت در یک روز، بدون ایجاد عارضه هم ممکن شده است. می‌خواهید بیشتر درباره این روش بدانید؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

خال چگونه ایجاد میشود؟

قبل از اینکه درباره روش‌های از بین بردن خال صورت در یک روز صحبت کنیم، ابتدا باید بگوییم که این ضایعات چگونه ایجاد می‌شوند. سلول‌های رنگدانه پوست (ملانوسیت) به شکلی پراکنده در سطح پوست وجود دارند. درون این سلول‌ها ماده‌ای به اسم ملانین قرار دارد که باعث رنگی شدن ملانوسیت‌ها می‌شود. توزیع و پراکندگی این سلول‌ها در سطح پوست، عامل تعیین کننده رنگ پوست خواهد بود. با جمع شدن این سلول‌های رنگدانه در یک نقطه کوچک از پوست، خال ایجاد می‌شود. در مواردی تجمع ملانوسیت‌ها باعث بالا آمدن پوست و ایجاد خال گوشتی یا برجسته می‌شود.

دلایل ایجاد انواع خال پوستی

خال‌ها می‌توانند به شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی، در نقاط گوناگونی از صورت و بدن ظاهر شوند. به عنوان مثال خال‌های رایج در بدو تولد وجود داشته یا در دوران کودکی، روی نواحی از بدن که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، ظاهر می‌شوند. اکثر خال‌های رایج ظاهری گرد و قرینه و بدون برجستگی داشته و خوش‌خیم هستند. در برخی موارد نیز اندازه این خال‌ها، بسیار بزرگ بوده و احتمال سرطانی بودن آن‌ها وجود دارد.

خال‌های غیرطبیعی نیز می‌توانند در هر قسمتی از بدن ایجاد شوند؛ این خال‌ها ظاهر بسایر متفاوتی داشته و بافت و محدوده آن‌ها چندان مشخص نیست. رنگ این خال‌های غیر طبیعی می‌تواند صورتی، قرمز و قهوه‌ای روشن باشد. مواردی که در ادامه گفته خواهد شد، تنها برخی از دلایل ایجاد خال در بدن هستند:

  • ژنتیک و ارث
  • بارداری
  • افزایش سن
  • اشعه ماورای بنفش
  • افزایش کلاژن در برخی از نقاط پوست

معرفی راه موثر برداشتن خال صورت

در اغلب موارد خال‌ها و ضایعات پوستی، هیچ دردی برای فرد بیمار ایجاد نکرده و خطری ندارند. به عبارتی حذف و تمایل به برداشتن خال از صورت و بدن بیشتر جنبه زیبایی دارد. اما اگر در ناحیه اتصال خال به بدن دردی حس کرده یا متوجه تغییر رنگ و اندازه آن شده‌اید به سرعت به متخصص پوست مراجعه کنید. در ادامه به بهترین روش‌های از بین بردن خال صورت در یک روز اشاره می‌کنیم:

برداشتن خال خوش‌خیم و بد‌خیم

استفاده از فناوری لیزر درمانی تنها منحصر به رفع مو‌های زائد نیست؛ می‌توان از لیزر برای درمان جای جوش، لک‌های قهوه‌ای، اصلاح خط خنده و حتی از بین بردن خال صورت در یک روز هم استفاده کرد. برای برداشتن خال گوشتی یا زگیل با لیزر، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا بیمار هیچ دردی را احساس نکند. لیزر رنگدانه‌های این ضایعات پوستی را مورد هدف قرار می‌دهد، رنگدانه‌ها بعد از تجزیه توسط سیستم طبیعی از بدن دفع می‌شوند. مهم‌ترین مزیت لیزر نسبت به سایر روش‌های قدیمی، غیرتهاجمی و بدون عارضه بودن آن است. لیزر هیچ برش و زخمی روی سطح پوست ایجاد نکرده در نتیجه عفونت یا اسکار فرورفته‌ای نیز برای بیمار ندارد. لیزر co2 فرکشنال و لیزر اربیوم از جدید‌ترین روش‌های برداشتن خال و زگیل محسوب می‌شوند.

درمان خال صورت در یک روز

درمان انواع خال با کرایوتراپی

برای برداشتن خال‌های سطحی و عمیق و درمان زگیل و سایر مشکلات پوستی، روش کرایوتراپی هم پیشنهاد می‌شود. کرایوتراپی یا سرمادرمانی از نیتروژن مایع برای حذف و انجماد خال استفاده می‌کند. در این پروسه نیتروژن مایع (اکسید نیتروژن)، خال را منجمد کرده و عروق خون‌رسان به خال را فریز می‌کند. با اختلال در جریان خون‌رسانی، بافت دچار مرگی تدریجی شده و در نهایت خال از بین می‌رود. با روش کرایوتراپی از بین بردن خال صورت در یک روز انجام نمی‌شود، این روش درمانی نیاز به حداکثر دو جلسه دارد. ضمن اینکه بعد از کرایو، پوست خال برداشته شده، کم‌رنگ یا پررنگ‌تر از حالت عادی خواهد شد. این تغییر رنگ با هیچ یک از دستگاه های جوانسازی پوست درمان نشده و همیشگی خواهد بود.

جراحی؛ روشی قدیمی برای درمان خال

در کنار روش‌های گفته شده می‌توان از جراحی برشی، برای از بین بردن خال صورت در یک روز هم نام برد. در این روش بعد از تزریق داروی بیهوشی به بیمار، جراح با کمک قیچی مخصوص روی پوست شکاف ایجاد می‌کند. جراح بعد از برداشتن خال، مقدار زیادی از بافت‌های اطراف آن را نیز بر می‌دارد. تا از پخش شدن بافت و برگشت مجدد خال جلوگیری کند. احتمال ماندن اسکار زخم، فرورفتگی و تغییر رنگ برخی از عوارض جدی این روش هستند.

روش موثر برای درمان خال سطحی

در این مقاله بهترین روش‌های از بین بردن خال صورت در یک روز را به شما معرفی کردیم. همه روش‌های گفته شده زمانی مفید و موثر خواهند بود که توسط پزشکی ماهر در کلینیکی معتبر انجام شوند. برداشتن خال در آرایشگاه یا به شیوه‌های خانگی، فقط عوارض و خطرات خال را برای شما بیشتر خواهد کرد. برای از بین بردن خال صورت و درمان سایر مشکلات پوستی به یک متخصص ماهر مراجعه کنید. متخصصین باسابقه و شناخته‌شده در کلینیک‌های زیبایی و معتبر، دستگاه‌ها و تجهیزات بروز خود را از شرکت آفا تهیه می‌کنند. آفا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فروش و واردات تجهیزات پزشکی، بهترین خدمات را به متخصصین این عرضه ارائه می‌کند. شما می‌توانید از طریق شماره 02188107070 با مشاورین آفا در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز