خبرگزاری کار ایران

تبلیغات موبایلی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۴۶

با توجه به افزایش روزافزون استفادۀ کاربران از تلفن‌های همراه برای اهداف مختلفی از جمله خرید آنلاین، دسترسی به جدیدترین پیشنهادها،اخبار مربوط به برندهای مختلف و...، بازاریابی موبایلی روشی مقرون به صرفه برای انواع کسب و کارها محسوب می‌شود تا به طیف وسیعی از مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرده و مورد توجه آن‌ها قرار بگیرند.

هدف‌گذاری این نوع از تبلیغات می‌تواند بر اساس شرایط برند و چشم‌انداز آن از آینده انجام شده و از طریق رسانه‌های اجتماعی، به دنیای مشتریان راه پیدا کند. اکنون می‌توان گفت که در عصر جدید فناوری، تبلیغات موبایلی به یکی از ضروری‌ترین استراتژی‌های کسب و کار و عنصری حیاتی برای جلب بازدید مخاطبان تبدیل شده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا تجارت خود را توسعه بخشیده و زمان و انرژی خود را نیز به مسیری درست هدایت کنید.

تبلیغات موبایلی چیست؟

به طور کلی، تبلیغات موبایلی به هر شکلی از آگهی اطلاق می‌شوند که در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و مواردی از این قبیل ظاهر شده و برای برقراری ارتباط، اطلاع‌رسانی، پیشنهادهای کسب و کارها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تبلیغات می‌توانند شامل هرچیزی باشند: پیشنهادهای پیامکی، تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها، تبلیغات در اپلیکیشن‌ها (به خصوص بازی‌ها) و...

این نوع از آگهی در زندگی روزمرۀ ما بسیار رایج است که از انواع نمونه‌های آشکار آن، می‌توان به تبلیغات استوری اینستاگرام یا یوتیوب اشاره کرد. افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند در نسل جدید، چندین هدف مختلف برای بازاریابان تعریف کرده است که می‌توانند در راستای آن‌ها، از تعامل مداوم با مخاطبان و مشتریان خود اطمینان حاصل کنند.

انواع تبلیغات موبایلی چیست؟

لازم به ذکر است که انواع زیادی از تبلیغ در موبایل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌‌توانند در راستای اهداف مختلف بازاریابان از جمله بهبود نام تجاری، اطلاع‌رسانی، افزایش نصب اپلیکیشن و... استفاده شوند. 5 مورد از مهم‌ترین نمونه‌های این تبلیغات، عبارتند از:

1) تبلیغات بنری

این نوع تبلیغ یکی از رایج‌ترین آگهی‌های موبایلی است که می‌توان آن را در یک وبسایت یا اپلیکیشن مشاهده کرد. به طور معمول این تبلیغات شامل آگهی‌های متنی یا گرافیکی خواهند بود.

تبلیغات موبایلی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

2) تبلیغات پیامکی

از آنجا که تبلیغات پیامکی در موبایل توسط اپراتورهای شبکۀ اصلی ارتباطات پشتیبانی شده و با اکثر تلفن‌های همراه نیز سازگار هستند، بیشتر برای دسترسی گسترده به مخاطبان کارآمد خواهند بود.

3)تبلیغات ویدئویی

این نوع از تبلیغات، ابزاری بسیار قدرتمند برای شرکت‌های مختلف محسوب شده و به کاربران جهت تصمیم‌گیری در حین خرید یا استفاده از خدمات برند، کمک می‌کند. تبلیغات ویدئویی، همراه با برقراری تعامل توسط یک تجربۀ بصری، به مشتریان اجازه می‌دهند تا بهتر با محصولات یا خدمات مورد نظر آشنا شوند.

4) تبلیغات بینابینی

این تبلیغات که هنگام استفادۀ کاربران از نرم‌افزارهای موبایلی به نمایش در می‌آیند، به دو شکل تصویر بنری تمام‌صفحه (Web View) و ویدئوهای گذرپذیر (Skippable) قابل ارائه هستند. در این نوع از تبلیغات موبایل، شما می‌توانید راهکار منحصربه‌فرد خود را در زمان پخش ویدئو برای کاربران عرضه کنید.

مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی به صاحبان کسب و کار و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد که در هر ساعتی از شبانه‌روز، با مشتریان خود در ارتباط باقی بمانند. در دنیایی که مشتریان همیشه آنلاین هستند، یک کمپین تبلیغاتی خوب با تمرکز بر مخاطبان موبایل، می‌تواند موفقیت برند شما را رقم بزند.

به خاطر داشته باشید که مشتری‌های شما تنها در خانه یا محل کارشان حضور ندارند؛ بنابراین شما نیز باید همواره و در هر مکانی به آن‌ها دسترسی داشته و هر زمان که لازم بود، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. تبلیغات در موبایل، بیش از هرچیز یک روش شخصی‌شده برای بازاریابی است که به شما اجازه می‌دهد تا سبک زندگی مشتریان را بررسی کرده و به بهترین نحو، از رسانه‌های اجتماعی بهره ببرید.

سبک‌های متنوع و انواع این تبلیغات، گزینه‌های زیادی را برای تولید آگهی‌های کاربر پسند و تقویت نام تجاری، به شما ارائه می‌کنند. ویژگی‌های انعطاف‌پذیری و امکان شخصی‌سازی در این نوع از تبلیغ موجب می‌شوند تا کمپین‌های تبلیغاتی، نتایج بهتری به همراه داشته باشند. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی، عبارتند از:

  • امکان دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان؛
  • صرف هزینۀ کمتر نسبت به رسانه‌های چاپی، آگهی‌های تلویزیون و...؛
  • امکان تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین تبلیغاتی؛
  • پاسخ‌دهی سریع؛
  • قابلیت هدف‌گذاری جغرافیایی؛
  • نرخ تبدیل بالا.

همچنین اگر شما نرم‌افزاری طراحی و آن را در پلتفرم‌هایی همانند گوگل‌پلی یا پلی‌استور ثبت کرده باشید، می‌توانید از تبلیغات موبایل جهت افزایش نصب اپلیکیشن خود و معرفی آن به طیف گسترده‌ای از مخاطبان استفاده کنید. برخی از سرویس‌های ارائه‌کنندۀ خدمات مربوط به آگهی‌های آنلاین با انتخاب بهترین موقعیت‌های جغرافیایی و کاهش دامنۀ مخاطبان هدف، به شما اجازه می‌دهند تا با صرف کمترین هزینه، بیشترین تعداد نصب باکیفیت و واقعی را از کاربران دریافت کنید.

برای چه کسب و کارهایی باید از تبلیغات موبایلی استفاده کرد؟

به زبان ساده، هر کسب و کاری که بخواهد استراتژی بازاریابی جامعی داشته و با صرف کم‌ترین هزینه، نرخ تبدیل خود را تا حد زیادی بالا ببرد، می‌تواند از روش‌های مختلف تبلیغات موبایل استفاده کند. این نوع تبلیغ به شما اجازه می‌دهد که با تجزیه و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده، پرسونای مخاطبان را تعیین و تمامی برنامه‌های تجاری خود را در این راستا طراحی کنید.

تبلیغات موبایلی یک استراتژی مقرون به صرفه است که نتایج مثبتی از جمله تقویت برند را به دنبال خواهد داشت. تفاوتی ندارد که شما خدماتی مثل بیمۀ درمانی به مشتریان ارائه می‌کنید یا قصد افزایش نصب اپلیکیشن خود را دارید، در هر صورت می‌توانید از بازاریابی تلفن همراه برای رشد و توسعۀ انواع کسب و کار استفاده کنید.

بسیاری از برندهای معروف همانند استارباکس (Starbucks)، شبکۀ تلویزیونی HBO، شرکت لایونزگیت (Lionsgate) و...، از استراتژی آگهی‌های موبایلی برای رشد و ارتقاء خود استفاده کرده و به همین واسطه، تأثیر مثبتی از خود در ذهن مخاطبان به جا می‌گذارند.

پلتفرم تبلیغاتی یکتانت با ارائۀ خدماتی از جمله نمایش تبلیغات در معتبر و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مورد استفاده، امکان اجرای انواع تبلیغات موبایلی، تجزیه و تحلیل آمار داده‌های به‌دست‌آمده و مشاورۀ رایگان تبلیغات، یکی از بهترین سرویس‌های خدمات آگهی در ایران است که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن، اولین قدم خود را برای موفقیت در این مسیر طی کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز