خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی گروهی از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نسبت به گرانی مواد اولیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۴۱

تعدادی از فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک در اعتراض به گرانی مواد اولیه و بی‌ثباتی بازار ارز تجمعی را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک به نمایندگی از واحدهای صنفی و فروشگاه‌های پاساژ کاشانی، جنرال مد، کوچه برلن، کمپانی، صبح امروز  یکشنبه 16 آبان در جلوی اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک تهران تجمع کردند. 

محمد یکی از تولید کنندگان پوشاک  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهداف تجمع گفت: این تجمع نه سیاسی است و نه امنیتی بلکه ما اینجا جمع شده‌ایم تا نسبت به گرانی بی‌رویه مواد اولیه و بی‌ثباتی بازار ارز و تاثیر مستقیم آ‌ن بر افزایش قیمت مواد اولیه اعتراض کنیم و از دولت بخواهیم تا این مشکل را رفع کند.

 رضا یکی دیگر  از فروشندگان پوشاک در کوچه برلن به خبرنگار ایلنا گفت: به ما اعلام می‌شود که دلیل افزایش قیمت مواد اولیه افزایش قیمت دلار است در حالی که در عمل این گونه نیست مثلا زمانی که دلار 32 هزار تومان بود پارچه متری 80 هزار  تومان بود اما امروز که دلار به 28 هزار تومان رسیده قیمت پارچه به متری 140 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و هر فردی هر گونه که دوست داشته باشد مواد اولیه را می‌فروشد از طرف دیگر اگر بخواهیم با چک و به صورت مدت‌دار معامله کنیم باید ماهیانه 4 درصد سود پرداخت کنیم.

کامران یکی دیگر از تولیدکنندگان با اشاره به اینکه تجمع امروز به نمایندگی از بیش از هزار واحد صنفی برگزار می‌شود به خبرنگار ایلنا گفت: ما در بحث بیمه و مالیات نیز مشکلات زیادی داریم و اداره بیمه اصلا معافیتی به ما نمی‌دهد و حتی حق 10 درصدی ما را نیز قبول ندارد و مجبوریم 30 درصد حق بیمه پرداخت کنیم در حالی  که درآمدی نداریم.

محسن یکی دیگر از تولیدکنندگان گفت: امروز بسیاری از واردکنندگان پارچه هر روز قیمت مواد اولیه را افزایش می‌دهند و یا اینکه مواد اولیه را پنهان کردند تا گران بشود و آن را گرانتر بفروشند در ظرف یک هفته قیمت پارچه  جین و لی متری 40 هزار تومان گران شده است و قیمت پنبه نیز افزایش 80 هزار تومانی را شاهد بوده چرا باید این افزایش قیمت را شاهد باشیم مگر چه اتفاقی در کشور افتاده که ناگهان اجناس گران می‌شود. متاسفانه هیچ کسی پیگیر مشکلات ما نیست و از دولت می‌خواهیم که این مساله را پیگیری کند مگر دولت به واردکنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان پارچه ارز دولتی و یارانه‌ای نمی‌دهد چرا باید قیمت را افزایش بدهند و به ما گران بفروشند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز