خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

وزیر صمت باید مبارزه با قاچاق کالا را اولویت اصلی قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۴۵۸

محمد شعبانی می گوید: اولین و مهمترین مشکل تولیدکنندگان قاچاق کالا و ورود کالاهایی است که مشابه داخلی آن ساخته می‌شود

محمد شعبانی، مدیرعامل شرکت مهرجام سدید تولیدکننده لوازم خانگی و قاشق و چنگال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن خیرمقدم به کابینه جدید دولت و ابراز امیدواری برای به ثمر نشستن شعارهای اقتصادی و سیاسی دولت رئیسی اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید شاهد تحولات اقتصادی باشیم که آیت‌الله رئیسی به آنها تاکید داشت و ما بی‌صبرانه منتظر هستیم تا این مشکلات حل شوند.

وی با اشاره به انتظارات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از وزیر صمت گفت: اولین و مهمترین مشکل تولیدکنندگان قاچاق کالا و ورود کالاهایی است که مشابه داخلی آن ساخته می‌شود و متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که در دولت گذشته انجام دادیم هیچ مبارزه خوبی با این نوع مشکل اقتصادی نشده است.
وزیر صمت باید  مبارزه با قاچاق کالا را اولویت  اصلی قرار دهد

شعبانی با اشاره به اینکه امروز زور و توان تولیدکنندگان داخلی به قاچاقچیان کالا نمی‌رسد، ادامه داد: در بخش لوازم خانگی حدود 5 یا 6 شرکت بزرگ هستند که در داخل این کالاها را تولید می‌کنند و طبیعی است که ما با این تعداد شرکت و کارخانه توان رقابت با کشوری مانند چین که بیش از صدها شرکت تولیدکننده لوازم خانگی دارد را نداریم و هرچند ورود قاشق و چنگال در ردیف چهارم کالاهاست و ورود آن ممنوع است اما بازهم شاهدیم که حجم زیادی قاشق و چنگال و لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه این روند باعث تعطیلی تولیدکنندگان داخلی می‌شود، افزود: هرکدام از این شرکتها بین 500 الی 600 نفر پرسنل دارند که اگر تعطیل شوند عده بسیاری بیکار می‌شوند و از سوی دیگر نیز ما توان مبارزه با قاچاقچیان و محصولاتی که وارد می‌شود را نداریم و با این روند چاره‌ای جز تعطیل کردن شرکت‌های خود را نداریم.

شعبانی ادامه داد: مشکل دیگر ما کمبود و گران بودن مواد اولیه است. مشکل مهمتر این است که تا پیش از این ما مواد اولیه‌ای را که خریداری می‌کردیم 18 روزه به دستمان می‌رسید اما اکنون 2 ماه طول می‌کشد تا این مواد اولیه به دستمان برسد در حالی که یک کالای قاچاق 18 روزه به دوبی می‌رسد و بعد از 10 روز نیز در بندر گناوه تحویل مشتری می‌شود و سریع نیز در بازارهای تهران عرضه می‌شود و با همین روش تعداد زیادی لوازم خانگی به خصوص قاشق و چنگال وارد کشور می‌شود.

وی افزود: اگر در ماه‌های آینده تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز تبدیل به واردکننده شوند امری طبیعی است زیرا دیگر توانی برای مقابله با این حجم قاچاق ندارند و اگر مسئولان می‌خواهند به شعار سال که پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها می‌باشد، عمل کنند باید بحث قاچاق را جدی بگیرند زیرا اولین مانع تولید، قاچاق کالا است.
وزیر صمت باید  مبارزه با قاچاق کالا را اولویت  اصلی قرار دهد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز