خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران اعلام کرد؛

باید تفاوت‌های صندوق بیمه اجتماعی را نسبت به سایر بیمه‌ها برجسته کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۰۴

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: خدمات و مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سمت بهبود کیفیت خدمات درحال حرکت است.

به گزارش ایلنا، منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیمه را تضمین کننده و عامل پایداری زندگی دانست و گفت: معمولا انسان‌ها در سنین بالا و زمانی که توانایی کار ندارند برای بهبود کیفیت زندگی خود نیاز به حمایت دارند و بیمه می‌تواند این حمایت را از افراد داشته باشد.

به گفته وی تشکیل مرکزی به عنوان بیمه روستاییان و عشایر کشور، برای روستاییانی که درسالهای گذشته کمتر مورد توجه بودند نوعی امیدواری و پایداری به زندگی روستایی است که موجب ایجاد رضایت و همبستگی میان روستاییان شده و به طور غیرمستقیم نیز موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییانی می‌شود که درصورت عدم وجود بیمه و نهاد حمایتی امکان ادامه زندگی خود را در شهرها می‌دانند درصورتی که اگر امکانات و خدمات ادامه رفاه و زندگی او فراهم باشد از مهاجرت صرف نظر می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران ادامه داد: درگذشته روستاییان زیاد به بیمه نمی‌پرداختند، اما با توجیحات و فرهنگسازی‌هایی که شکل گرفت به این نتیجه رسیدند که در زمان سالمندی یا ازکار افتادگی باید یک منبع درآمدی داشته باشند که تامین کننده زندگی آنها باشد.

زارعی چالش‌های موجود در کم توجهی روستاییان به بیمه را عدم فرهنگسازی نام برد و ادامه داد: باید تفاوت‌های بیمه روستاییان را نسبت به سایر بیمه‌ها برجسته کنیم، از طرف دیگر باید تدابیری اندیشیده شود که نگاه فرد به بیمه به عنوان یک سرمایه‌گذار باشد نه به عنوان راهی برای رفع نیاز، این مورد می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌هایی که شرکت بیمه کننده از حق بیمه‌ای که دریافت می‌کند انجام دهد و صندوق بیمه اجتماعی این اتفاق را رقم زده است.

عضو کمیسیون کشاورزی و عضو کمیسیون اصل نود خدمات صندوق بیمه اجتماعی را حرکت به سوی بهبود کیفیت نام برد و گفت: خدمات و مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سمت بهبود کیفیت خدمات درحال حرکت است و بسیار مشاهده شده است که افرادی که در سایر بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی عضو هستند بیمه خود را به این صندوق تغییر داده‌اند.

به اعتقاد وی؛ روستاییان باید بیمه را درکنار خود و جزئی از زندگی خود بدانند و بداند که برای مثال اگر دفترچه درمانی دارد این دفترچه تا چه میزان می‌تواند پاسخگوی نیاز درمانی او باشد زیرا این نوعی ایجاد رضایتمندی عمومی است.

وی با اشاره به 112 هزار خانوار بیمه شده استان مازندران گفت: تقریبا این میزان با توجه به میزان جمعیت این استان و عمر کم صندوق بیمه اجتماعی میزان بسیار خوبی است و به منظور پوشش صد در صدی این بیمه در استان تفاهمنامه‌های مختلفی را با سازمان صنعت و معدن و تجارت به امضا رسانده‌ایم تا اطمینان بخشی درمورد این بیمه را ایجاد کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز