خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستایی استان مازندران:

87 هزار مازنی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان هستند/افزایش 10 درصدی مستمری بیمه شدگان از سوی هیات امنای صندوق

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۶۴

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستایی استان مازندران گفت:87 هزار نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان هستند.

به گزارش "ایلنا" از ساری، " محمد ابراهیمی" در بازدید از دفترخبرگزاری کارایران؛ "ایلنا" در مرکز مازندران و در نشستی با خبرنگاران این رسانه کشوری از فعالیت های متنوع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان استان صحبت کرد و گفت: با تلاش همکاران و همراهی مسئولان استان و استقبال روستاییان و عشایر، صندوق مازندران در میان صندوق های کشوری طی سال های 96 و97 رتبه اول را کسب کرده که این مهم را افتخاری در عرصه خدمت رسانی به جامعه مولد و زحمتکش کشورمان می دانیم.

این مقام مسئول در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و کشاورزان مازندران وابسته به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تجلیل از کشاورزان و عشایر به عنوان پیشگامان خودکفایی و استقلال عرصه اقتصاد کشاورزی و دامی ، اقدام مسئولان امر در خصوص ایجاد این صندوق را به منزله انقلابی بزرگ در بحث تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی و محرومیت زدایی درسطح روستاها و در میان عشایر غیور و زحمتکش توصیف کرده و در تبیین جایگاه این صندوق، آن را بعد ازصندوق تامین اجتماعی ، دومین صندوق بیمه ای کشور ذکر کرد.

"محمد ابراهیمی" با ارائه گزارشی از عملکرد 8 ماهه اول سال جاری این صندوق و با اشاره  به این مطلب که در این مدت 7 هزار نفر از کشاورزان و روستاییان و عشایر استان به عضویت این صندوق درآمده و تحت حمایت های متنوع این نهاد قرار گرفته اند، تصریح می کند: جامعه هدف ما در مازندران رقمی بالغ بر 360 هزار نفر می باشد که فاقد بیمه اجتماعی بوده و یا بیمه شده اصلی نیستند و در این خصوص تاکنون 87 هزار نفر در استان را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان برده ایم؛ این میزان 25 درصد جامعه هدف است و از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

این مسئول در استان مازندران؛ مجموعه اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات اشتغال، برقراری بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و ارائه خدمات رفاهی را در راستای جلوگیری از روند مهاجرت جمعیت روستایی و عشایر به شهرها عنوان کرده و می گوید: به دلیل ماهیت حمایتی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر؛ نقش بازوان قدرتمند دولت درعرصه اقتصاد روستایی وعشایری را ایفاء کرده و خدمات بسیار قابل توجهی را به قشر عزیز کشاورز و عشایر ارائه می کنیم.

"ابراهیمی" با اشاره به این نکته که حق بیمه روستاییان و عشایر سالانه 240 تا 540 هزارتومان تعیین شده می گوید: جامعه هدف این صندوق فقط 5 درصد حق بیمه را پرداخت کرده و10 درصد هم توسط دولت تامین می گردد.

وی  اضافه می کند: مدد جویان  کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی از پرداخت 5 درصد حق بیمه نیز معاف بوده و این سازمان ها هزینه بیمه را متعهد شده اند تا در زمان مقرر مشمول دریافت مستمری گردند.

وی درعین حال اظهار می دارد که در گذشته امکان پرداخت حق بیمه به صورت اقساط وجود نداشت اما امسال پرداخت اقساطی حق بیمه نیز پیش بینی و در این خصوص، مازندران در میان استانها پیشگام بوده است. 87 هزار مازنی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان هستند/افزایش 10 درصدی مستمری بیمه شدگان از سوی هیات امنای صندوق 87 هزار مازنی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان هستند/افزایش 10 درصدی مستمری بیمه شدگان از سوی هیات امنای صندوق

به گفته وی شرایط بازنشستگی زنان و مردان در بیمه روستایی برابر است و بیمه شده باید 30 سال سابقه بیمه داشته تا 30 روز حقوق دریافت نماید ؛ همچنین بیمه شده باید 65 سال سن و 15 سال سابقه بیمه داشته  تا مستمری بیست روز درماه را دریافت کند و ازسویی افراد با سن 70 سال و 10 سال سابقه بیمه نیزمی توانند از خدمات و تسهیلات بازنشستگی پیش ازموعد بهره مند شوند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و کشاورزان دراستان مازندران در بخش دیگری ازصحبت هایش راجع به شرایط عضویت دراین صندوق گفت: ساکنان روستا ها، ساکنین دائمی شهرهای کمتراز20 هزارنفر جمعیت و تمامی افراد بالای 18 سال و کمتر از 50 سال سن می توانند عضو صندوق شده و از خدمات آن بهره مند گردند.

وی همچنین توضیح دیگری ارائه کرده و گفت: بعد از فوت بیمه شده اصلی افراد تحت تکفل او طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری تعیین شده را دریافت کنند.

ابراهیمی توسعه بیمه روستاییان را گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی دانسته و فرهنگ سازی در این راستا را ضروری عنوان نموده و می گوید:آحاد روستاییان وکشاورزان و عشایر محترم باید بیمه اجتماعی را جدی بگیرند و همچون کارکنان دولت و کارگران از مزایای بیمه و بازنشستگی بهره مند شوند در این خصوص انتظار داریم تامین اجتماعی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت معرفی افراد فاقد بیمه با این صندوق همکاری نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا و به منظورمعرفی هرچه شایسته صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر، ستاد راهبردی درسطح استان و به ریاست استاندار و درشهرستان ها به مسئولیت فرمانداران را تشکیل داده ایم و تفاهم نامه های متعددی را نیز با دستگاه ها و نهادها امضاء کرده ایم.

ابراهیمی، ساماندهی پرونده بیمه شدگان و تبدیل آن به سامانه الکترونیکی را از دیگر اقدامات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در طول مدیریت خود عنوان کرد و افزود: همانند بیمه تامین اجتماعی بیمه پردازی را به سابقه بیمه ای تبدیل کرده ایم که اتفاق بزرگی درحوزه بیمه روستاییان و عشایرمحسوب می شود.

وی با اشاره به این مطلب که اکنون ثبت نام برای عضویت در صندوق به صورت آنلاین انجام می شود و تمدید حق بیمه نیز به صورت الکترونیکی است؛ ادامه می دهد: آن دسته از اعضای محترم صندوق بیمه اجتماعی روستاییان؛ عشایر و کشاورزان که درجریان بیمه اشان وقفه ای ایجاد شده و نتوانسته اند حق بیمه خود را پرداخت کنند،با شرایط جدیدی که ایجاد شده می توانند سوابق بیمه ای خود را کامل کنند.

این مسئول مازندرانی 4 خدمت ارائه شده به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی؛ فوت و نقل و انتقال سوابق بیمه ای ذکر کرد و در مورد فرآیند کارنامه بیمه ای اعضاء گفت: این کارنامه شامل مشخصات فردی، سوابق و دیگر موارد است که با مراجعه به سایت می توانند دریافت کنند.

وی درباره سامانه پیامکی 300027 هم گفت: از طریق این سامانه پیام های قبل و بعد از پرداخت بیمه، تمدید حق بیمه، زمان دریافت حق بیمه و شناسه بیمه ارسال می شوند و ضمن آن که مستمری بیمه شدگان به طور مستقیم به حساب آنان واریز می شود.

ابراهیمی افزایش 10 درصدی مستمری بیمه شدگان از سوی هیات امنای صندوق را تایید و گفت: درحال پیگیری  تصویب  مصوبه ای برای پرداخت سبد کالا به مستمری بگیران هستیم که برای اولین بار انجام خواهد سد و دو مرحله کالا در اختیار اعضاء قرارخواهد گرفت.

وی درپایان گفت: برای اولین بار به مستمری بگیران فیش حقوقی و حکم کارگزینی صادرکرده ایم و آنها هرماه همچون کارکنان دولت با مراجعه به سایت می توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز