خبرگزاری کار ایران

در اجلاس سراسری کسب رضایتمندی مشتری صورت گرفت؛

اعطای نشان عالی رضایتمندی مشتری به شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۱۱۲

در پی برگزاری اجلاس سراسری کسب رضایتمندی مشتری با رویکرد " نقش مدیریت در روند بهبود پاسخگویی به مشتری در دوران کرونا و پساکرونا" که با حضورجمعی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس در محل تالار دیپلماتیک وزارت امورخارجه برگزارشد، نشان عالی رضایت مندی مشتری در دوران کرونا وپسا کرونا به شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد علی احمدی فر، مدیرعامل شرکت گسترش خشکبارخاورمیانه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مشکلات ناشی از ویروس کرونا شوک عظیمی به چرخه اقتصادی کشورها وارد کرد به طوری که حتی کشورهای توسعه یافته هم در چند ماهه اول از این موضوع آسیب دیدند، اما به هر حال با گذشت زمان توانستند به صورت بهینه ای این مشکل را مدیریت کنند و به شرایط پیشاکرونا بازگردند.

وی با یادآوری این موضوع که چگونگی مواجهه با ویروس کرونا، مسایل پیرامون روند درمان وهمچنین شیوه مدیریت کنترل این بیماری درکشورمان سبب شد که متحمل آسیب های اقتصادی بسیاری ازاین رهگذرشویم، تاکید کرد: متاسفانه کشورهای اروپایی و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس تمایل چندانی برای خرید کالا از کشور ما چه در زمینه صنایع غذایی و چه در امر سایر صنایع به روز ایران ندارند به دلیل اینکه تصور ذهنی‌شان بر این است که کشور ما در زمینه کنترل کرونا عملکرد ضعیفی داشته و ممکن است صنایع غذایی صادراتی ما زمینه ساز انتقال این ویروس به کشور آنها باشد.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه خاطرنشان کرد: برای رفع چنین رویکرد نادرستی لازم است تا اتاق های بازرگانی ایران وکشورهای هدف و همچنین مقامات وزارت بهداشت ایران و کشورهای مربوطه  نشست های مشترکی داشته باشند و آنها را ازپروتکل های سخت گیرانه ای که در زمینه تولید صنایع غذایی صادراتی بهره گیری می کنیم، آگاه کنند به طوری که در جریان این امر قرار بگیرند که تولید کنندگان روند کنترل ویروس کرونا را چه از طریق انتقال آن از پرسنل به پرسنل و چه از طریق پرسنل به مواد تولیدی کاملا کنترل و ممیزی می کنیم.

وی گفت: در حال حاضر شرکت متبوع ما از طریق مکاتبات ایمیلی اطلاع رسانی های مذکور را به شرکت های هدف انجام داده است اما این امر به تنهایی اقناع کننده نیست و سبب نمی شود که این کشورها دغدغه‌مندی‌شان در این زمینه مرتفع شود و از این رولازم است که یک ارگان رسمی نظیر وزارت بهداشت که به صورت مستقیم درگیر ویروس کرونا است در این زمینه ورود پیدا کند.

احمدی فر افزود: در واقع نهادهای مربوطه می بایست با ارایه مدارک ومستندات قانع کننده، اطلاع رسانی های لازم را به کشورهای مد نظر ارایه دهند تا آنها بدانند که روند تولیدات محصولات غذایی در کارخانجات در قالب پروتکل‌های سخت گیرانه ای صورت می‌گیرد و هیچ نوع نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا از طریق محصولات صادراتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه همچنین یادآور شد: اگرچه بازار صادارت برخی صنایع غذایی ممکن است فصلی و دارای نوسان باشد و در یک مقطع زمانی به اوج برسد و در مقطعی دیگری کاهش یابد، ولی صنعت خشکبار از این قاعده مستثنی است و در تمام طول سال در کشورهای خارجی دارای مشتری است و برخلاف کشورخودمان که صرفا در برخی از مقاطع نظیر مناسبات مربوط به شب یلدا و عید نوروز، تقاضا برای مصرف این محصول به اوج می رسد اما این رویه در بازارهای جهانی صدق نمی کند و همه فصول سال تقاضا برای این محصول وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط صادرات محصولات غذایی از جمله خشکبار سخت تر شده است، در چنین شرایطی یا باید دست روی دست گذاشت و منتظر باشیم که ویروس کرونا کامل از بین برود که این انتظارغیرمنطقی است، یا اینکه ارگان های مربوطه نسبت به تسهیل شرایط و زمینه سازی برای صدور بهینه صنایع غذایی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه گفت: ویروس کرونا سبب شد که کارخانجات متبوع این شرکت در زمینه توسعه زیرساخت ها برای کنترل ویروس کرونا، اعم ازنحوه ایزوله سازی پرسنل و چگونگی فعالیت آنها درخطوط تولید وهمچنین نوع بسته بندی و شرایط نگهداری محصولات، تغییرات اساسی برمبنای متد روز دنیا انجام دهد وهمچنین با بررسی و پالایش پروتکل های بین المللی، ترجمه وبومی سازی و اجرایی کردن آنها دگرگونی اساسی درروند تولید محصولاتمان براساس شرایط  ناشی ازکرونا ایجاد کنیم.

احمدی فربا تاکید بر اینکه ویروس کرونا سبب شد که بخشی از فرآیند تولید شرکت متبوعش دچار تغییرات اساسی شود، اضافه کرد: به رغم مصایب و مشکلات عدیده اما ممیزی و پالایش محصولات‌مان را پیش از ورود مواد اولیه وخام به کارخانه انجام می دهیم و اگر چه پایش محصولات در باغات و ترمینال های محصولات خشکبار بسیار سخت است اما علی رغم همه اینها، خوشبختانه این موضوع را عملیاتی کرده ایم.

وی تاکید کرد: البته اجرایی کردن این پروسه هزینه های سرباری را برای ما دربرداشته است اما با توجه به اهداف نهایی ما برای تولید محصول باکیفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، زیرباراین هزینه رفتیم تا مشتری با خیال راحت نسبت به مصرف تولیدات کارخانه ما اقدام کند.

احمدی فر گفت: درشرکت گسترش خشکبارخاورمیانه هدف اصلی رضایت مشتری است واین سیاست چه برای بازارهای صادراتی و چه داخلی به صورت کامل اجرایی می شود. تاکنون این سیاست به صورت کامل اجرایی شده است و پرسنل شرکت ماتعصب مثال زدنی نسبت به تولید محصول با کیفیت دارند وامیدواریم که  کیفیت محصولات ما درحد لیاقت مشتریان باشند.

این فعال حوزه صنایع غذایی همچنین درباره مشکلات مربوط به صادرات صنعت خشکبار پس ازشیوع ویروس کرونا گفت: اساسا مشکلات ودغدغه های مربوط به صادارت صنعت خشکبار پیش ازهمه گیری کرونا نیز وجود داشته است وصادرکنندگان همواره ازگذشته چالش های عدیده ای دراین زمینه داشته اند اما کرونا سبب تشدید مشکلات صادرات شده است.

احمدی فربا ذکرمثالی تاکید کرد: به عنوان مثال درشرایط  فعلی هم تهیه مواد اولیه و هم فروش محصولات سخت شده  و سبب تحمیل چالش های عدیده ای به دست اندرکاران این حوزه شده است.

وی افزود: درحال حاضر درامر صادرات محصولات مرتبط با صنعت خشکبار فارغ ازاینکه بازاریابی و پیدا کردن مشتری درخارج ازمرزها با مشکلات بی شماری همراه است ،علاوه براین، ارتباط گیری، ارسال بار، تحویل بار، تحویل اسناد بار و برگشت پول به فرایندی فرسایشی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش خشکبار خاورمیانه یادآور شد: در چنین شرایطی صادر کننده برای اینکه در موعد مقرر محصول خود را به دست مشتری برساند دچارتنش و درگیری های فراوانی بابت نقل و انتقال اسناد مربوطه می شود و بعد از طی این مراحل چالش بعدی این است که با توجه به شرایط ناشی از تحریم ظالمانه چگونه وجوهی که مصرف کنندگان در اختیار کمپانی قرار می‌دهند به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده شوند.

وی گفت: هر چند مشکلات پیچیده و پیش بینی نشده زیادی در مسیر صادرات صنایع غذایی وجود دارد اما نباید ناامید شد چرا که بسیاری از شرکت ها در چنین شرایطی توانسته اند با راهکارهای خلاقانه و سعه صدر بر مشکلات مربوطه فایق شوند و در امر تجارت کارنامه موفقی داشته باشند.

احمدی فرتاکید کرد: اما نباید فراموش کنیم که بخش خصوصی توان محدود و مشخصی در برابر تحریم ها دارد و از آنجا که تحریم‌ها بر علیه دولت‌ها وضع شده است بخش خصوصی نمی تواند کار خاصی در مواجهه با این مشکل انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز