خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان کرد ؛

احتمال امکان انتقال ویروس کرونا از حیوانات خانگی و سگ‌های بدون صاحب

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۵۰۰

در پی شیوع ویروس کرونا، رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند از احتمال انتقال ویروس از طریق حیوانات خانگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: حیوانات خانگی همچون گربه ، سگ و سگ‌های بلاصاحب ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند. اما در حال حاضر بیشترین مخزنی که برای آن در نظر گرفته و شناسایی شده، همان خفاش است.

وی افزود: در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در این راستا آموزش‌هایی داده شده است و شهرداری‌ها موظف به انجام برخی اقدامات پیشگیرانه شده اند.

وی همچنین اظهار داشت: قیمتی که تعزیرات برای ماسک‌ها اعلام کرده، پایین است و شرکت‌ها با قیمت داروخانه‌ها توزیع نمی‌کنند. داروخانه‌ها به‌علت عرضه با قیمت پایین ترس دارند و شرکت‌ها فاکتور رسمی نمی‌دهد.   

خیرخواه یادآور شد: استفاده از ماسک برای همه افراد لزومی ندارد، ماسک فقط برای بیماران و کسانی است که به طور مستقیم با بیمار در ارتباط‌ بوده، نیاز است.

وی اضافه کرد :  به محض رسیدن ماسک‌ها به شبکه بهداشت و درمان دماوند،این لوازم  بین مردم افراد نیازمند توزیع می‌شود. همچنین در حال حاضر هیچ ماسکی در شبکه بهداشت و درمان توزیع نشده است.

 

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز