خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه و همایش شهر ایده آل مطرح شد:

توجه ویژه به معاینه فنی اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۸۶۲

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تمامی خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند، جریمه می‌شوند .

به گزارش ایلنا، هیربد معصومی در هشتمین نمایشگاه و همایش شهر ایده‌آل گفت: تمامی اتوبوس‌هایی که قرار است جدیدا خریداری‌ شوند، می‌بایست مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و به فیلتر دوده نیز تجهیز شوند.

معصومی اضافه کرد: با این حال شهرداری‌ها باید اتوبوس های دیزلی فعلی را نیز مطابق مصوبه هیات محترم وزیران به فیلترهای دوده تجهیز کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد: برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز نیز فرصتی سه ماهه در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای افزایش مراکز معاینه فنی مجهز به تجهیزات آزمون مخازن CNG در شهرها صورت پذیرد زیرا تعداد مراکز تست هیدرواستاتیک که سازمان ملی استاندارد صلاحیت آنها را تایید می نماید، در کشور کم بود.

وی افزود: در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز شهرداری‌ها باید به انجام این موضوع توجه ویژه داشته باشند و وزارت کشور در این خصوص فقط وظیفه هماهنگی امور بین دستگاه های اجرایی را دارد.

معصومی افزود: بنابراین سال گذشته در بخشنامه‌ای مشخص کردیم تا شهرداری‌ها برای این کار ردیف بودجه مشخصی در نظر بگیرند. در حقیقت بنا نیست که بودجه معاینه فنی اتوبوس‌ها از وزارت کشور تامین شود و بایستی این کار توسط شهرداری‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز