خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس ورزش همگانی استان تهران؛

نعمتیان رئیس کمیته ورزش‌هاى معلق مقاومتى شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۵۰۹

قهرمان اسبق کاراته ایران طى حکمى از سوى دکتر « ولى ا... شجاع پوریان » رئیس هیات ورزش همگانى استان تهران به عنوان رئیس کمیته ورزش‌هاى معلق مقاومتى (تى آر ایکس) منصوب شد‌.

به گزارش ایلنا، «حمید نعمتیان» از قهرمانان اسبق کاراته ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی است که از جمله مدیران جوان و موفق ورزش به شمار می‌رود. وی هم اکنون مدیریت اوقات فراغت سازمان ورزش شهرداری تهران را نیز برعهده دارد.

در مورد رشته تی آر ایکس باید گفت تمرینات ورزش‌هاى معلق٬ سبک وسیعی از تمرینات است که بر مبنای افزایش قدرت و استقامت بدن بر پایه وزن خود انسان تعریف می شود.

تی. آر. ایکس بخشی از تمرینات معلق و البته مشهورترین بخش این کمیته است.  TRX وسیله ای شامل یک بند ورزشی با طراحی منحصربفرد از جنس بند چتربازی ، دو عدد دستگیره و یک قلاب است که در بالای بند قرار گرفته شده است.

این رشته مهیج و البته مفید، ورزشی نوین و کاملا منحصر بفرد بوده که به لحاظ مزایای فراوان٬ از سال ۲۰۰۹ جایگزین ورزش رسمی نیروهای نظامی و کماندوهای تحت آموزش برخی از کشورهایی که از لحاظ قدرت نظامی در رده بالایی قرار دارند٬ شده است.

این رشته ارتباط بسیار نزدیکی با نهادهاى مختلف مانند: علوم پزشکی، آموزشی و پرورش، بخش روان درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپى و در کل٬ جامعه پزشکی و پیراپزشکی و همچنین نیروهاى نظامى دارد.

گفتنی است تعداد قابل توجهی از پزشکان و فعالان عرصه پزشکی از فواید و تاثیرات مثبت کاربردی تمرینات معلق مقاومتی مطلع‌اند و بیماران را به کلاس های ورزشی تمرینات معلق مقاومتی TRX ارجاع می‌دهند.

همچنین استقبال جهانی به علت جذابیت و کاربردى بودن تمرینات معلق مقاومتی بین کماندوها و ورزشکاران حرفه ‌ای و ملى پوشان رشته هایى نظیر: فوتبال، بسکتبال، اسکى ، سوارکارى، شنا و شیرجه و ورزش هاى رزمى باعث شده است که این رشته تا سطح ورزش همگانی گسترش پیدا کند و روز به روز به علاقه مندان TRX در بین آقایان ، بانوان و سنین مختلف افزوده شود و البته خانواده‌ها نیز به انجام این تمرینات در منزل روى آورند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز