خبرگزاری کار ایران

باحضور شهردارباقرشهرصورت گرفت؛

اعزام تیم کوهنوردی شهرداری باقرشهر به روسیه

تیم کوهنوردی شهرداری باقرشهر با بدرقه گرم پرسنل مجموعه شهرداری برای فتح قله البروس راهی روسیه شدند.

سعید شفیعی، سرپرست تیم کوهنوری شهرداری باقرشهر در حاشیه این بدرقه به خبرنگار ایلنا گفت :هدف از این صعود به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله هاست و به یاری خدا تا کنون توانسته‌ایم قله‌های بسیاری را از جمله دماوند، علم‌کوه، سبلان، اشترانکوه، کوه جنون و دنا در داخل کشور و قله‌های لنین در قرقیزستان، آرارات در کشور ترکیه، شاه داغی در کشور آذربایجان، آرگاتس در ارمنستان و کلیمانجارو در کشور تانزانیا را فتح کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ای سفر برای صعود بسیار بالاست و خرید تجهیزات فشار زیادی را برما متحمل شده است، افزود: از آنجایی که شخصا هزینه‌های سفر را پرداخت کرده‌ایم اما دعای خیر همکاران و تشویق آنها برای انجام این کار قوت قلبی برای ما بوده است که توانسته‌ایم با انگیزه فراوان اقدام به فتح این قله کنیم.

وی یادآور شد: تیم کوهنوردی شهرداری باقرشهر متشکل از آقایان حسین خسروی، سهیل سلطانی، رضا کنعانی، سعید شفیعی و رسول گلشنی است.

لازم به ذکر است قله البروس یک قله آسیایی- اروپایی در نظر گرفته می‌شود. این قله در کشور روسیه و در امتداد رشته کوه البرز و در رشته کوه قفقاز و در استان کاباردینو- بالکاریا قرار دارد و به همین دلیل است که نام این قله هم ریشه با رشته کوه البرز است و مانند قله دماوند ما یک قله آتشفشانی قدیمی است، قله البروس ۵۶۴۲ متر ارتفاع دارد که بلندترین قله اروپا لقب گرفته است.

کد خبر : ۴۰۰۹۳۹