خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی روز جهانی قدس در قلعه نو برگزار شد

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم خداجوی و روزه‌دار بخش قلعه نو شهرستان ری با حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، راهپیمایان در صفوف بهم پیوسته و فشرده با طی کردن مسیر راهپیمایی و با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیان آن ابراز کردند.

اهالی روستاهای بخش قلعه نو در کنار دهیاران، بسیجیان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این بخش همچنین با سر دادن شعار «مرگ بر رژیم آل سعود»، اعمال ددمنشانه حکام عربستان سعودی را در کشتار مردم و کودکان یمن محکوم کردند.

راهپیمایان قلعه نویی همچنین با تکبیرهای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» ضمن انزجار از گروهای تروریستی و تکفیری، یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عینی، سخنران مراسم روز جهانی قدس در بخش قلعه نو با تشریح نحوه شکل گیری رژیم صهیونییستی، تاسیس این رژِیم توسط استکبار جهانی در سال ۱۹۴۸ میلادی را در جهت جلوگیری از نفوذ اسلام در کشورهای مختلف دنیا عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم وعده نصرت الهی داده است و انشاله به زودی این رژیم اشغالگر و وحشی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در محکومیت جنایات اسراییل تصریح کرد: مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی همواره مدافع مردم مظلوم فلسطین و سوریه خواهند بود.

ایمان قربانی، بخشدار قلعه نو نیز در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و بزرگداشت روز قدس از حضور حماسی مردم بخش قلعه نو در راهپیمایی روز جهانی قدس در جهت بیان فریاد آزادی بخش فلسطین و انزجار از رژیم غاصب صهیونیسم قدردانی کرد.

وی افزود: تجلی وحدت و اتحاد اسلامی مسلمانان در ابتکار هوشمندانه و دوراندیشانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، در راستای عدم فراموشی مسئله فلسطین و مقابله با تلاش گسترده دشمنان جهان اسلام برای محو مقاومت و یا به حاشیه راندن موضوع فلسطین از مسایل اصلی منطقه و جهان اسلام، ضرورتی است که همواره مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و گروه‏های مبارز فلسطینی در جهت همبستگی و ایستادگی یکپارچه در برابر رژیم صهیونیستی و افشای هویت و نیات نامشروع این رژیم و بهره برداری صهیونیست‌ها از جریانات تکفیری - تروریستی به منظور برهم زدن امنیت کشورهای اسلامی و عربی، از جمله موارد مهمی است که در روز قدس سال جاری مورد توجه قرار گرفت.

بخشدار قلعه نو یادآور شد: روز جهانی قدس، روز اسلام و عرصه نمایش وحدت، انسجام و اتحاد اسلامی و حمایت همه جانبه امت اسلامی از آرمان‌های فلسطین و قدس شریف است که در این روز مردم مومن و روزه‌دار با مشت‌های گره کرده، بر دشمن مسلمین، صهیونیست جنایتکار فریاد بر آورده و ندای آزادی و رهایی بیت‌المقدس را به عنوان اولین قبله مسلمین جهان و قلب تپنده اسلام که جغرافیایی به وسعت قلوب تمامی شیعیان دارد را سر داده و تعلق قدس به جهان اسلام را با بانگ رسای تکبیرهای خود به گوش جهانیان رساندند.

در پایان این راهیپمایی قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس با تکبیر الله اکبر راهپیمایان به تصویب رسید.

کد خبر : ۳۸۶۱۰۶