خبرگزاری کار ایران

در نخستین همایش بین المللی اقتصاد شهری:

"چشمه علی" برنده جایزه "اقتصاد محله" در شهر تهران شد

شهردار منطقه 20 از اجرای موفق طرح کسب و کار در محله چشمه علی و اختصاص جایزه "اقتصاد محله" در میان محله‌های شهر تهران به این محله در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت خبر داد.

سید احمد صفوی صبح امروز با  اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: با اجرای طرح کسب و کار محله چشمه علی و صفائیه، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محلی به نحو احسن استفاده و برای نیازمندان و اقشار کم برخوردار آن محله، شغل تولید شده است.

صفوی با اشاره به اهمیت درآمدزایی و توانمندسازی اقتصادی نیازمندان، افزود: با توجه به اینکه حمایت و رسیدگی به محرومان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، طی چند سال اخیر بیش از یک هزار و 500 نفر از شهروندان این منطقه در قالب طرح کارآفرینی و خانه‌های مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانوار مشغول به فعالیت اقتصادی شده‌اند.

وی اختصاص جایزه اقتصاد محله شهر تهران به چشمه علی که در همایش بین المللی اقتصاد شهری انجام گرفته است را ارزشمند برشمرد و ادامه داد: فعالیت موثر و هدفمند شورایاران و مدیر محله به عنوان سرمایه‌های اجتماعی محلی موجب این موفقیت شده که نمونه بارزی از تحقق طرح توسعه سرمایه‌های اجتماعی محلات است.

شهردار منطقه 20 طرح شورایاران و مدیریت محله شهرداری تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: معتمدان محلی بهترین گزینه برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های محلی در جهت رفع این آسیب‌ها هستند.

محمد اکبری، دبیر شورایاری محله چشمه علی و صفائیه نیز به ایلنا گفت: وجود افراد توانمند محلی که به دلایل مختلف به بزه‌های اجتماعی تبدیل شده بودند بسیار ناراحت کننده بود، از این رو تصمیم به رفع این آسیب اجتماعی در محل گرفتیم.

اکبری شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از افراد آسیب دیده اجتماعی و خانواده‌های بی‌سرپرسرست و بدسرپرست محله را به عنوان اولین گام برشمرد و ادامه داد: شناسایی توانمندی‌ها، گروه‌بندی شغلی، ارائه آموزش‌های هدفمند، شناسایی خیرین برای تامین منابع مالی و در نهایت ایجاد کارگاه‌های اشتغال زود بازده در مراحل بعدی انجام شد.

دبیر شورایارای محله چشمه علی و صفائیه گفت: بحث فروش محصولات تولیدی و بازاریابی از مهمترین بخش این طرح بود که با حمایت و پشتیبانی شهرداری موفق شدیم بخشی از بازارچه محلی رابه فروش محصولات این طرح اختصاص دهیم.

کد خبر : ۳۸۰۶۸۹