خبرگزاری کار ایران

با حضور پزشکان خیر در منطقه ۲۰ انجام شد؛

بررسی سلامت کودکان‌کار در جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۴۶۵

شهردار منطقه 20 از اجرای طرح جهادی پزشکان خیر ویژه کودکان کار و خانواده‌های نیازمند روستانشین در این منطقه جنوبی خبرداد.

سید احمد صفوی در  حاشیه بازدید میدانی از محل‌های اجرای این طرح جهادی به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به محرومان همواره مورد تاکید بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بوده است، همزمان با ایام ارتحال امام راحل(ره) گروه درمانی امام رضا(ع) متشکل از 200 پزشک متخصص و دندان پزشک خیر به اجرای طرح جهادی درمان رایگان نیازمندان و اقشار کم برخوردار در جنوبی ترین منطقه تهران اقدام کردند.

صفوی افزود: دندان پزشکان خیر طی سه روز، از 13 تا 15 خرداد سلامت دندان های کودکان کار منطقه 20 را مورد بررسی قرار دادند و روند درمان آنها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

وی رسیدگی به کودکان کار را مهم برشمرد و افزود: علاوه بر این این طرح جهادی، مدیریت شهری منطقه 20 نیز طرح ارتقاء سلامت کودکان کار را از هفته گذشته به اجرا درآورده است و هر هفته به صورت مستمر با مشارکت گروه درمانی امام رضا(ع) این کودکان ویزیت رایگان می شوند.

صفوی با اشاره به اینکه حضور پزشکان خیر در روستاهای حاشیه‌ای شهرری از دیگر فعالیت‌های خداپسندانه این طرح جهادی بوده است، گفت: این طرح جهادی در روستاهای حاجی آباد، زمان آباد، هفت دستگاه، امین آباد، اشرف آباد، غنی آباد، عباس آباد با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر اجرا شد و خانواده های نیازمند رایگان ویزیت شدند.

وی به رویکرد فرهنگی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: شناسایی افراد خیر و برقراری ارتباط آنها با اقشار کم برخوردار جامعه نمونه‌ای از تحقق رویکرد مدیریت شهری تهران مبنی بر استفاده از سرمایه‌های اجتماعی است که امروز شاهد تحقق این مهم هستیم.

شهردار منطقه 20 یادآورشد: توجه و رسیدگی به روستاهای شهرری از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه 20 است آن چنان که تمامی خدماتی که به محدوده شهرنشین ارائه می‌شود در روستاهای حاشیه‌ای نیز اجرا می شود و امروز شاهد انجام ده‌ها طرح ترافیکی، عمرانی، امورشهری،اجتماعی و فعالیت‌های روزمره روفت و روب و نظافت در این روستاها هستیم.

به گزارش ایلنا، طرح جهادی درمان رایگان محرومان منطقه 20، در روز اول به معاینه های عمومی و غربالگری و در روز دوم در صورت نیاز به معاینه های تخصصی از سوی پزشکان متخصص اختصاص داشت.

همچنین در این طرح پیش بینی شده است تا در صورت شناسایی افراد محرومی که به بیماری های سخت و پرخرج مبتلا هستند و یا نیازمندانی که ملزم به عمل جراحی هستند به خیرین معرفی شوند تا روند درمان و بهبودی آنها تکمیل شود.

طرح جهادی درمان رایگان محرومان با مشارکت و همیاری شهرداری منطقه 20، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، نیروی مقاومت بسیج، دهیاری ها، بخشداری، شورای ده و دانشکده علوم پزشکی در روستاهای حاشیه ای شهرستان ری انجام شد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز