خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان برگزار شد؛

معارفه اولین دادستان قرچک

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۰۶

اولین دادستان شهرستان قرچک با حضور مسئولان شهرستان و استان معرفی شد.

مراسم معارفه اولین دادستان شهرستان قرچک با حضور آیت الله محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، سید علیرضا آوایی مدیرکل دادگستری استان تهران، رضا ریاحی فرماندار قرچک، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، مسئولان انتظامی و قضایی و سایر مسئولان شهرستان ورامین و قرچک در سالن شهید ستاری شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد جعفر مرتضائیان با اشاره به محدودیت‌های موجود در بخش قرچک اظهار داشت: در بخش قرچک که مدتی است به شهرستان ارتقا پیدا کرده است دارای مشکلات و محدودیت‌های قانونی بودیم و در جذب نیرو نیز موانعی وجود داشت که در این زمینه فعالیت‌های موثری صورت گرفته که امید است با انتصاب دادستان جدید قرچک زمینه خدمت رسانی به شهروندان این منطقه بهبود یابد.

رییس دادگاه قرچک افزود: شهرستان قرچک در خصوص جرائم و تعداد زندانیان و وقوع جرم و جنایت نسبت به سایر شهرستان‌ها دارای وضعیت بهتر و مناسبتری است که این امر نشان دهنده تقید دینی و مذهبی مردم این خطه است.

وی سپس به نقس اعضای شورای شهر، فرماندار قرچک و سایر مسئولان در تأسیس دادسرای این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه ایجاد دادسرای قرچک مسئولان این شهرستان با همت مثال زدنی توانستند مکان مناسبی را برای خدمت به شهروندان تهیه کنند و افتتاح دادسرا کمک بزرگی به دستگاه قضایی شهرستان قرچک است.

دادستان جدید قرچک نیز در این مراسم با اشاره به شهید جعفر‌پور که برای تحقق عدالت به شهادت رسید اظهار داشت: شهید جعفر‌پور شهید بزرگواری بود که در راه تحقق عدالت در کشور به شهادت رسید و به عنوان یک الگو و اسوه در میان مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی مطرح شد و همه قضات وظیفه دارند تا ادامه دهنده راه این شهیدان باشند.

سید رضا حسینی افزود: شهرستان قرچک دارای امکانات محدودی برای استقرار دادستانی بود اما با توجه و همت خوب مسئولین منطقه، مکان مناسبی در جهت حل مشکلات قضایی شهروندان در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و زمینه برای آغاز فعالیت در این منطقه فراهم شد.

وی عنوان کرد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و احیای این فریضه الهی را در دستور کار خود قرار می‌دهم.

حسینی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مستمر به شهروندان، برخورد قاطع با متخلفین و تولید امنیت و فراهم کردن محیطی سالم از جمله برنامه‌های دادستان قرچک خواهد بود.

آیت الله سید مرتضی محمودی نیز در این آیین با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر از بزرگ‌ترین و بالا‌ترین اعیاد اسلامی است و متأسفانه برخی در این حادثه انحراف ایجاد کردند و نگذاشتند امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) در رأس حکومت اسلامی قرار بگیرند و با ایجاد سقیفه بنی ساعده راه را به بیراهه کشاندند.

امام جمعه ورامین افزود: دنیا مزرعه آخرت است و انسان هرچه در این دنیا ذخیره کند در جهان آخرت برداشت خواهد کرد پس باید در این دنیا مراقب اعمال خود باشیم و در راه صحیح و نیکو قدم برداریم.

وی تأکید کرد: دوران مسئولیت فرصتی است که خداوند به برخی از بندگان خود می‌دهد تا در جهت رفع مشکلات و موانع مردم تلاش کنند و اگر کسی از این فرصت به خوبی استفاده کند، قطعا در پیشگاه خداوند دارای اجری عظیم است و هر کسی در این کارزار کوتاهی کند باید در مقابل خداوند پاسخگو باشد.

محمودی اضافه کرد: مدیران باید بدانند که دوران مسئولیت بر چشم به هم زدنی پایان می‌پذیرد و باید در دوران تصدی این مناصب طوری عمل شود که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین به میلاد امام هادی(ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امام هادی(ع) با وجود اینکه در سنین کودکی و نوجوانی به امامت منصوب شدند اما تمامی ویژگی‌های اخلاقی و علمی را دارا بودند و در جامعه به عنوان منبع فیض الهی شناخته می‌شدند.

سید علیرضا آوایی نیز در این مراسم با اشاره به کمبود نیرو در دستگاه قضایی اظهار داشت: در دادگستری این شهرستان نصف میزان ضروری مشغول به فعالیت هستند و در دادسرا نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم که امید است زمینه جذب نیرو در دستگاه قضا فراهم شود.

مدیرکل دادگستری استان تهران افزود: کار دستگاه قضایی کار بسیار حساسی است و قضات باید در کار خود دقت و نظارت کافی داشته باشند زیرا حکم آنان با سرنوشت مردم ارتباط دارد.

وی تأکید کرد: به رغم سنگینی کار انتظارات مردم از دستگاه قضایی بالا است و همواره باید قضات با احترام با مردم برخورد کنند زیرا احترام به مردم در امر قضا بسیار حساس است و می‌تواند انسان را که در لبه پرتگاه قرار دارد را به زندگی بازگرداند.

آوایی عنوان کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که زباله را نیز بازیافت می‌کنند به همین خاطر هیچگاه نباید درب‌های بازگشت را بر روی انسان‌ها ببندیم و به مجرم هم نباید بی‌احترامی صورت پذیرد.

این مسئول قضایی ادامه داد: باید حقوق شهروندان در نظام اسلامی به درستی رعایت شود و باید حفظ حرمت انسان‌ها در سایه انقلاب اسلامی تحقق یابد تا ملت ایران احساس امنیت کنند و مطمئن باشند که هیچکس در حریم خصوصی آنان وارد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به همکاران قضایی و اطلاعاتی اعلام می‌کنم که دادستان و قضات نه حق دارند و نه تکلیف دارند که برای حفظ نظام دینی، بی‌دینی کنند.

آوایی افزود: البته باید در برخورد با اشرار با جدیت عمل کرد و باید طوری عمل کنیم که محیط برای اشرار ناامن شود و کسی جرأت شرارت در کشور را نداشته باشد.

مدیرکل دادگستری استان تهران اظهار داشت: در دستگاه قضایی ما پرونده غیر مهم نداریم و همه پرونده‌ها به دلیل ارتباط با زندگی انسان‌ها برای دستگاه قضایی اهمیت دارد، به همین خاطر باید قضات در صدور رأی دقت کنند زیرا در صورت بی‌دقتی، نه تنها پرونده بسته نمی‌شود بلکه پرونده جدیدی باز خواهد شد.

این مسئول گفت: بهترین تبلیغ و کار فرهنگی و یکی از بالا‌ترین خدمت‌ها به نظام اسلامی، داشتن رفتار خوب با مردم است و به میزانی که با محبت دلهای مردم را به نظام گره بزنیم، زمینه خدمت همه مردم در این نظام را فراهم می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز