خبرگزاری کار ایران

سیدمهدی شجاعی:

خواندن داستان در حضور مردم، یک تجربه ناب است

کد خبر : ۱۹۸۵۴۵

در سال‌های گذشته، پیش از چاپ و انتشار کتاب، این فرصت را در اختیار داشتم که اثر را با مخاطب در میان بگذارم، داستان را برای آن‌ها بخوانم و در یک ارتباط متقابل قرار بگیرم.

مهدی شجاعی معتقد است سعه صدر و پذیرا بودن برنامه شب‌های داستان برج میلاد درخصوص دعوت از سلایق و دیدگاه‌های مختلف، مساله‌ای است که شب‌های داستان برج میلاد را تداوم بخشیده؛ باقی عوامل موفقیت این برنامه منوط به مخاطب است و بستگی به همراهی او دارد.

به گزارش ایلنا، سیدمهدی شجاعی که در دومین شب از دوره چهارم «شب‌های داستان برج میلاد» داستان‌خوانی کرد، در گفتگویی با روابط عمومی برج میلاد تهران افزود: اگرچه یک شب در برنامه شب‌های داستان در برج میلاد شرکت کرده‌ام اما این تجربه را مثبت ارزیابی می‌کنم و دوستش داشتم؛ چون ارتباط با مخاطب همیشه یکی از دغدغه‌های من بوده و برایم مغتنم است؛ آن هم مخاطبی که برای شنیدن داستان آمده و داستان را می‌فهمد بنابراین چنین محفلی برای نویسنده ارزش دارد. به همین دلیل خواندن داستان را در حضور مردم تجربه‌ای ناب می‌دانم.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، پیش از چاپ و انتشار کتاب، این فرصت را در اختیار داشتم که اثر را با مخاطب در میان بگذارم، داستان را برای آن‌ها بخوانم و در یک ارتباط متقابل قرار بگیرم ولی اخیرا به دلیل گرفتاری‌های متعدد، این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. به هر حال در مجموع به نظر من برگزاری این نشست‌ها، جدی گرفتن داستان است.

نویسنده «غیرقابل چاپ» همچنین اظهار داشت: حرکتی که برج میلاد تهران آغاز کرده است، تاثیر خوبی در فضای ادبیات داستانی می‌گذارد. به نظرم مجموعه برج میلاد این ظرفیت بالقوه را دارد که همانند بسیاری از مکان‌های دیگر همچون خانه هنرمندان و…، به یک مرکز فرهنگی و هنری تبدیل شود و مهم آن است که چنین نشست‌های فرهنگی و صمیمانه ادامه پیدا کند.

شجاعی افزود: سعه صدر و پذیرا بودن این برنامه درخصوص دعوت از تمام سلایق و دیدگاه‌ها، مساله‌ای است که شب‌های داستان را تداوم می‌بخشد، باقی عوامل موفقیت این برنامه منوط به مخاطب و بستگی به همراهی او دارد.

نویسنده «ضریح چشم‌های تو» در پاسخ به این سوال که آیا خواندن داستان‌های منتشر نشده با اصل ممیزی در تناقض است یا خیر، گفت: هیچ قانونی، نویسندگان را از اینکه داستان منتشرنشده‌شان را در یک محفل ادبی بخوانند، منع نکرده است. حتما قرار نیست پس از اینکه داستانی خوانده شد، منتشر شود و زمانی که برای انتشار در قالب یک کتاب به وزارت ارشاد می‌رود، در آنجا ممیزی می‌شود و مراحل قانونی را طی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز