خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

نمایشگاه کتاب صاحب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۸۱

تلاش کردیم ناشران امسال در نمایشگاه احساس امنیت کنند و احساس کنند نمایشگاه صاحب دارد و اینطور نیست هرکسی حق داشته باشد به نمایشگاه سرک بکشد / متولی اصلی نمایشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در نشست خبری که عصر امروز(۱۲ اردیبهشت) در نمایشگاه کتاب برگزار شد؛ مسوولین نمایشگاه به پاسخگویی سوالات خبرنگاران پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست محمد الهیاری در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «باتوجه به دوبرابر شدن اجاره‌ای که وزارت ارشاد به متولیان مصلی امسال پرداخت کرده‌اند، برندهٔ اصلی این نمایشگاه چه کسانی هستند ناشرین یا متولیان مصلی؟» پاسخ داد: برنده اصلی نمایشگاه مسلما باید مردم باشند. هدف اصلی اقتصاد نشر این است که مردم لذت ببرند. مسلما امسال هزینه‌ها بیشتر شده است اما بار اصلی این هزینه‌ها بر عهدهٔ وزارت ارشاد است که از بودجه فرهنگی خود برای این واقعه مهم یارانه پرداخت می‌کند. اجاره مصلی نیز افزایش قیمت داشته البته نه تا حد دوبرابر. به هر حال مصلی نیز در حال تکمیل شدن است و بخش‌هایی به آن اضافه می‌شود و هر بخشی هزینه و اجاره خودش را دارد. از طرفی هم اجاره‌ای که از ناشران دریافت می‌شود افزایش چشم گیری نداشته.

در ادامه الهیاری به بخش دیگری از سوال این خبرنگار درباره کیفیت مواد غذایی و تبلیغات نمایشگاه پاسخ داد و گفت: حوزه مواد غذایی و تبلیغات در حوزه مسوولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد نیست بلکه به پیمانکارهای خصوصی داده شده اما به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

در ادامه این نشست رئیس کمیتهٔ رسیدگی به تخلفات ناشرین، کمالی‌نژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه و تناقضات بیان شده طی روزهای گذشته، عنوان کرد: با تعاملی که با ناشرین داشتیم فقط یک عنوان کتاب جمع آوری شد و به سایر ناشرین متخلف تذکر داده شد.

صالحی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص مه‌مان ویژه نمایشگاه بیان کرد: «مه‌مان آینده سال بعد را بلافاصله بعد از نمایشگاه تعیین خواهیم کرد و با تشکیل دبیرخانهٔ دائمی به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. به هر حال یکی از بخش‌های قابل توجه نمایشگاه مه‌مان ویژه است و تلاش داریم سال آینده جهت ورود مه‌مان ویژه به نمایشگاه گامهای از قبل تعیین شده برداریم تا حضورش به شکلی باشد که تعریف روشنی از دیپلماسی فرهنگی ما در حوزه کتاب ارائه دهد.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، عباس صالحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار دقیق بازدیدکنندگان نمایشگاه طی سه روز گذشته گفت: من ضد آمار هستم. یکی از مسائل منفی سنجش آمار در کشور ما غیر دقیق بودن آن است. تا وقتی که سنجش‌های ما ضعیف و غیراصولی باشد نباید آماری ارائه دهیم. یکی از مشکلات فرهنگی در حوزهٔ کشور این است که بدون در دست داشتن سنجشهای دقیق آمار ارائه می‌شود. بنابراین تا زمانی که من در نمایشگاه از دقیق بودن سنجش‌ها اطمینان نیابم آماری ارائه نمی‌دهم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباب تفاوت مهم نمایشگاه امسال با سالهای پیش گفت: تفاوت‌ها زیاد است اما مهم‌ترین تفاوت این است که تلاش کردیم ناشران امسال در نمایشگاه احساس امنیت کنند و احساس کنند نمایشگاه صاحب دارد و اینطور نیست هرکسی حق داشته باشد به نمایشگاه سرک بکشد. متولی اصلی نمایشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صالحی در پایان گفت: حرکت دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک بحثکلان دنبال می‌شود اما طبیعی است که این حرکت‌ها کند است و نیازمند زیرساختهای مناسب است تا به مسیر خود سرعت دهد اما در مجموع اتفاقات مختلفی رخ داده است که ما را در رسیدن به آگاهی از عرصه‌های مختلف کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز