خبرگزاری کار ایران

پیام خاتمی به همایش بزرگداشت داوری اردکانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۶

استاد داوری از جوانی نسبت به انسان، زندگی و سرنوشت دغدغه دارد و از این رو فارابی را موضوع رساله دکترای خود برگزید چراکه از میان فیلسوفان بزرگ فارابی بیش از دیگران در این دغدغه با او شریک است.

ایلنا: سیدمحمد خاتمی تاکید کرد: استاد داوری اردکانی از جوانی نسبت به انسان، زندگی و سرنوشت دغدغه دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پیامی به همایش بزرگداشت شخصیت دکتر رضا داوری اردکانی تاکید کرد: استاد داوری از جوانی نسبت به انسان، زندگی و سرنوشت دغدغه دارد و از این رو فارابی را موضوع رساله دکترای خود برگزید چراکه از میان فیلسوفان بزرگ فارابی بیش از دیگران در این دغدغه با او شریک است.

خاتمی در این پیام افزود: استاد داوری اندیشیده است و اندیشه خود را بیان کرده است و بخصوص در باب فلاکت زدگی ما طی ۲۰۰ و۳۰۰ سال گذشته در تفکر که درد بزرگ ما آشفتگی در تفکر است یا توهم را به جای تفکر گذاشتن. و حضرت داوری ازجمله محدود بزرگانی است که از اینکه درد را فراموش کرده‌ایم یا منشاً آن را نشناخته‌ایم نالیده است.

رئیس جمهور اسبق کشورمان همچنین تاکید کرده است: طرح پرسش‌های مهم فیلسوفانه ایشان بخصوص طی چندین سال اخیر همگی معطوف به موضوعات و مسائل مبتلا به روزگار است. ستایش انگیزتر تلاش دردمندانه ایشان تا به ما بیاموزد که چگونه ببینیم و ژرف بیاندیشیم و از تسلیم در برابر مشهودات زمان و شعارزدگی بپرهیزیم.

سیدمحمد خاتمی در پایان آورده است: چه اقدام مبارکی است بزرگداشت استاد عزیز و فرزند برومند این سامان از سوی عزیزان درد آشنای یزدی عمر استاد راهی دراز باد و اندیشه شان پربارتر و روشنگرتر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز