خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امنیتی استانداری یزد به ایلنا خبر داد؛

صدور حکم محارب برای قاچاقچیان حرفه‌ای و سازمان یافته

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۵۰

قانون برای قاچاقیان حرفه‌ای و سازمان یافته، حکم محارب در نظر گرفته و طبیعتا حکم اعدام برای آنان صادر می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان یزد گفت: برخورد با سرچشمه‌های قاچاق در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از یزد، احمد ترحمی صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌های ملی و محلی در استانداری با اشاره به ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رئیس جمهور در پایان سال ۱۳۹۲ تصریح کرد: فرمان رهبر انقلاب به حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در سال ۱۳۸۱ مانیفست مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراروی مسئولان قرار دارد.

وی افزود: پدیده قاچاق تاثیرات سوئی در جامعه دارد. به‌ طوری که می‌توان گفت مصرف هر کالای قاچاق به معنای از دست رفتن یک فرصت شغلی برای جوان ایرانی است.

این مقام انتظامی امنیتی در این خصوص گفت: در قانون جدید مبارزه با قاچاق، بر برخورد با سرچشمه‌های قاچاق تاکید شده و تصمیم بر آن است به گونه‌ای با کالای قاچاق برخورد شود تا شاهد عرضه آن در بازار نباشیم اگرچه که صفر شدن قاچاق ناممکن است.

ترحمی با عنوان اینکه کشورمان همچنین با قاچاق کالا‌ها به خارج از کشور هم مواجه است، بیان داشت: کالاهایی که به آنان یارانه تعلق می‌گیرد در این راستا قرار دارند همچنانکه کود کشاورزی، سموم نباتی، زعفران و دلار هم در این طبقه هستند.

وی همچنین به کالاهای قاچاق شده به کشورمان پرداخت و گفت: ۷۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه در بازار قاچاق هستند. وی افزود: ۹۰ درصد مصنوعات طلا و جواهرات ساخت خارج نیز در بازار قاچاق است.

احمد ترحمی با توصیف کردن ۵ گلوگاه مبارزه با قاچاق در مهریز، فراغه، عقدا، خاتم و ساغند گفت: ۴۵ درصد کشفیات در ایستگاه شهید مدنی مهریز و ۲۰ درصد کشفیات توسط نیروهای امنیتی انجام می‌شود.

مدیرکل امنیتی استانداری یزد در ادامه در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر گردش مالی ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق در ایران گفت: آماری قطعی در این زمینه وجود ندارد ولی گردش مالی این حوزه بسیار بالاست.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درخصوص ‌‌نهایت مجازات در قانون جدید تصریح کرد: قانون برای قاچاقیان حرفه‌ای و سازمان یافته، حکم محارب در نظر گرفته و طبیعتا حکم اعدام برای آنان صادر می‌شود.

ترحمی اضافه کرد: اگر از یک نفر ۳ بار قاچاق ثبت شود، در زمره قاچاقچیان حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر روند رسیدگی به پرونده قاچاق سوخت در استان یزد گفت: این پرونده بعلت برخی پیچیدگی‌ها و برای شناسایی سرمنشاء اصلی طولانی شده و هم اکنون نیز در حال رسیدگی و صدور حکم قرار دارد.

این مقام امنیتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استان یزد در ۳ ماهه اول سالجاری ۲۷ میلیارد ریال کشفیات قاچاق داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای کنترل قاچاق هم گفت: مهم‌ترین اقدام دولت، ایجاد فضای آرامش و ثبات در بازار است که رونق تولید داخل و کم شدن قاچاق را فراهم می‌کند.

این نشست باحضور نمایندگان رسانه های ملی و محلی در استانداری یزد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز