خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی:

ممکن نیست عالمان کرامت ببینند اما سلیقه‌ها همچنان حاکم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۸

در دولت جدید صفحه‌ای نو آغاز شده و باید از تجلیل نمادین به سمت تجلیل نهادین و بنیادین حرکت کنیم.

ایلنا: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که در جمهوری اسلامی ایران دو واقعه نمایشگاه کتاب تهران و برگزاری هفته کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی(معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که در مراسم تجلیل از خادمان نشر کشور سخن می‌گفت؛ با اعلام این مطلب گفت: پدیدآوردندگان کتاب چه ناشران و چه مولفان نقش مهمی در بین حلقه‌های گسترش فکر و توزیع آن دارد.

وی ادامه داد: خادمان نشر تلاش می‌کنند که گردونه‌ی نشر را رونق دهند و با هر سختی این راه را ادامه می‌دهند. به خصوص در سالهای اخیر که با مناعت طبع سختی‌های بیشتری را به دوش کشیدند و سپری کردند. از طرف دیگر نویسندگان نیز با تولید کتاب برای گسترش فرهنگ و فکر بسترسازی کرده‌اند.

صالحی با اشاره به لزوم تکریم از ناشران و تولیدکنندگان کتاب گفت: تکریم به ۲ صورت است، یکی تکریم نمادین که ارزشمند است زیرا نشان از آن دارد که جامعه به طلایه داران تمدن سازی و عالمان خود احترام می‌گذارد و به گونه‌ای الگوسازی نیز می‌کند اما نباید به تکریم نمادین قانع و متوقع بود.

وی ادامه داد: تکریم نمادین باید به تکریم نهادین منتهی شود تا این عمل در شعار نماند. در تکریم نهادین باید عالم فرصت ظهور و بروز آرای خود را بیابد و منع فیزیکی و درونی نباید باعثگسترش این آراء شود. زیرا کرامت دانشمند به کرامت دانش است.

صالحی افزود: مناسبات قدرت و دانش باید درست تعریف شود. قدرت ونظام سیاسی باید به نحوی باشد که کشور به سمت دانش محوری حرکت کند. اعتلای دانش محوری و ارتقای مدیریت دانش مهم است و باید محور باشد.

معاون فرهنگی ادامه داد: نمی‌توان توقع داشت که در جامعه عالمان قدر ببینند و کرامت داشته باشند اما از طرف دیگر سلیقه‌ها حاکم باشد، زیرا جمهوری اسلامی ایران بر مدار حکمت و دانش شکل گرفته است.

صالحی با اشاره به آغاز دور جدید در حوزه فکر و اندیشه گفت: در دولت جدید صفحه‌ای نو آغاز شده و باید از تجلیل نمادین به سمت تجلیل نهادین و بنیادین حرکت کنیم.

مراسم تجلیل از خادمان نشر همچنان ادامه دارد و گزارش تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز