خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد صالحی برای کتابخوان شدن دانش‌آموزان:

۱۳ میلیون دانش‌آموز پیش‌تاز هسته اصلی کتابخوانی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۶۷

مشکل کتابخوانی به طور جدی داریم و اگر کتابخوانی به صورت یک لذت و عادت درنیاید، مشکل در تمدن سازی داریم.

جشن ملی کتاب با افتتاح نمادین «۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه» صبح امروز(۲۷ آبان) با حضور سیدعباس صالحی و حمیدرضا کفاش(معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش) در مدرسه دخترانه شهدای هفتم تیر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا؛ معاون فرهنگی ارشاد ضمن ابراز خرسندی نسبت به افتتاح ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه؛ گفت: از وزارت آموزش پرورش که نسبت به بحثکتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای دارد، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس کل کشور گفت: ۱۳ میلیون دانش‌آموزی که در مدارس حضور دارند، می‌تواند کتابخوانی را در کشور پیش ببرند. این ۱۳ میلیون هسته اصلی کتابخوانی را در کشور تشکیل می‌دهند. به حمدالله تولید کتاب در کشور فراوان است و چیزی که به آن نیاز داریم ویرین کتاب و ترویج کتابخوانی است.

معاون امورفرهنگی درباره پیشرفت‌های حوزه کتاب در سال‌های پس از انقلاب عنوان کرد: در سطوح دانش‌آموزی در سه دهه بعد از انقلاب کتاب‌های خوبی منتشر شده‌اند. قبل از انقلاب کتاب‌های غیر درسی و فرهنگی تعداد کمی بودند و با تعداد محدودی کتاب روبه‌رو بودیم. زمانی که کتابی مانند «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در می‌آمد، نسل ما بسیار ذوق زده می‌شد.

وی افزود: کتاب‌های خوب در حال حاضر فراوانند و کمبود ما نمایشگاه‌های کتاب است که با ایجاد نمایشگاه‌ها در پی آن هستیم که بتوانیم ویترین نمایشگاه‌ها را افزایش دهیم.

صالحی مشکل اصلی در حوزه کتابخوانی را نبود لذت دذر این حزوه خواند و ادامه داد: مشکل کتابخوانی به طور جدی داریم و اگر کتابخوانی به صورت یک لذت و عادت درنیاید، مشکل در تمدن سازی داریم. تمدن‌سازی به توسعه کتاب نیازمند است. اگر به دنبال پیشرفت جامعه هستیم باید به پیشرفت کتاب و کتابخوانی رو آوریم و باید توجه داشت که حامل کتاب می‌تواند هر وسیله‌ای باشد.

معاون امور فرهنگی با اشاره به الگوهای کتابخوانی در مدارس گفت: ‌شاید ده‌ها الگوی کتابخوانی در مدارس وجود دارد و این موارد قابل توجه هستند. باید الگوهای کتابخوانی را با تنوع پیش ببریم زیرا ذائقه نسل نو تنوع‌طلب است.

همچنین نیازمند تشکیل یا تقویت دفتر توسعه کتابخوانی در مدارس هستیم تا مدل‌های کتابخوانی را الگوسازی کند تا در مدارس نهادینه شوند. اگر این امر اتفاق افتد پیشرفت علمی مدارس و این جامعه حتمی است. کتابخوانی باید با کمک متولیان فرهنگی با جدیت ادامه پیدا کند و امیدوارم که در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز