خبرگزاری کار ایران

کتاب‌های نشر تیمورزاده در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۳

هاریسون، ناتوانی‌های یادگیری، خون‌شناسی هموستاز و ترومبوز و روان‌شناسی استرس نام تازه‌های انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب نیمه‌ی نخست سال جاری هستند که برای اولین بار یا در قالب چاپ‌های جدید روانه‌ی بازار نشر شده‌اند.

ایلنا: انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب در سال جاری در ادامه‌ی فعالیت در حوزه‌ی کتاب‌های پزشکی، چندین جلد کتاب تازه در حوزه‌های تخصصی مختلف روانه‌ی بازار نشر کرده است.

به گزارش ایلنا؛ برخی از این کتاب‌ها عبارتند از:

  • هاریسون

" هاریسون؛ بیماری‌های روماتولوژی " یکی از کتاب‌های تازه منتشر شده از سوی انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب است و دست‌اندرکارن انتشار آن عبارتند از: مهرداد آقایی(استادناظر) ساهره اعرابیان(مترجم ویراست قبل) و مهرداد آقایی و شهریار پرویزی عمران(مترجمامن ویراست جدید.

این کتاب در ۳۵۴ صفحه و ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده و درد کمر و گرد، دستگاه ایمنی، کمپلکس سازگاری بافتی اصلی، بیماری‌های نقص ایمنی اولیه، آلرژی، آنافیلاکسی و ماستوسیتوز، خود ایمنی و بیماری‌های خودایمنی، لوپوس اریتماتوی سیستمیک، سندرم آنتی فسفولیپید - آنتی بادی و… برخی از فصل‌ها و بخش‌های این کتاب را شامل می‌شود.

مترجم در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: " در ترجمه متون پزشکی تلاش در جهت یافتن معادل فارسی گاهی قرین موفقیت نیست و اصرار بر استفاده از معادل‌هایی که ظاهرا فارسی هستند ولی در مقایسه با اصل انگلیسی آن برای دانشجویان نامانوس و بعضی اوقات غیرقابل استفاده هستند، نقض غرض است. بنابراین در این ترجمه کوشیده‌ایم از کاربرد این گونه معادل‌ها خودداری کنیم یا هر دو را در کنار هم داشته باشیم.. "

  • ناتوانی‌های یادگیری

چاپ دوم این کتاب نیز به تازگی از سوی انتشارات تیمورزاده - نشر طبیب روانه‌ی بازار شده است. این کتاب همانطور که از نامش برمی‌آید به بررسی علل و مباحثدر حوزه‌ی ناتوانی در آموختن می‌پردازد. این کتاب مشترکا توسط محسن شکوهی یکتا و اکرم پرند به رشته‌ی قلم در آمده و در ۳۹۲ صفحه به چاپ رسیده است.

درتوضیح رویکرد این کتاب آمده است: " ناتوانی‌های یادگیری یکی از پیچید‌ترین اختلال‌هایی است که در حیطه‌ی کودکان استثنایی مطرح است. این پیچیدگی در تعریف طبقه‌بندی، ارزیابی و آموزش افراد با ناتوانی یادگیری انعکاس پیدا کرده است. بخشی از این پیچیدگی به این دلیل است که با توجه به ماهیت ناتوانی‌های یادگیری، حیطه‌های مختلفی نظیر پزشکی، عصب‌شناسی، روان‌شناسی و علوم تربیتی با آن سر و کار دارند… "

  • خون‌شناسی هموستاز و ترومبوز

ویراست بیست و دوم این کتاب نیز از تازه‌های این ناشر تخصصی در حوزه‌ی علوم پزشکی به شمار می‌آید. " تشخیص و پیگیری بالینی بیماری‌ها به کمک روش‌های آزمایشگاهی هنری " نام دوم و توضیحی این کتاب است که نوشته‌ی " مک فرسون " و " پینکوس " بوده و توسط سکینه عموئیان و آرمین عطاران‌زاده ترجمه شده است.

این کتاب قطور با ۶۲۰ صفحه یکی از کتاب‌های مرجع در حوزه‌ی مطالعات خونی به شمار می‌آید. آزمایش‌های اساسی خون و مغز استخوان، خون سازی، اختلالات گویچه‌های قرمز و سفید، ایمونوهماتولوژی، همافرز، طب انتقال خون، بانک بافتی و سلول اجدادی و… سرفصل‌های این کتاب را شامل می‌شوند.

سکینه عموئیان در مقدمه این کتاب آورده است: " این کتاب نسبت به چاپ قبلی دارای تغییرات قابل توجهی می‌باشد که با توجه به پیشرفت هماتولوژی قابل پیش‌بینی بوده است. با توجه به اهمیت کتاب و مرجعیت کاری و درسی آن برای پزشکان و دانشجویان پاتولوژی، هماتولوژی و علوم آزمایشگاهی، تلاش ما بر روان بودن ترجمه و قابلیت درک مفاهیم آن بوده است… "

  • روان‌شناسی استرس

این کتاب که برای اولین بار در بهار سال جاری به بازار آمده، نوشته‌ی محسن شکوهی‌یکتا و اکرم پرند است. شناخت استرس، منابع استرس، راهبردهای مقابله با استرس، روش‌های آرام‌سازی و… از مباحثی‌ست که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده و میتواند برای مخاطبان جامعه‌ی کنونی بسیار کارکرد داشته باشد.

" استرس چیست؟ چگونه بر زندگی و کارکردهای ما تاثیرگذار است؟ چه انواعی از آن آسیب‌زا است؟ مکانیسم عمل آن چیست؟ چه جنبه‌هایی از سلامت ما را تهدید می‌کند؟ و… " سوالاتی هستند که مولفان در این کتاب کوشیده‌اند که پاسخ بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز