خبرگزاری کار ایران

در حاشیه‌ بی‌توجهی به مطالبات هنرمندان؛

تعویق در پرداخت مطالبات همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۷۲

هنرمندان تئا‌تر چشم‌داشت زیادی برای کسب درآمد از حرفه خود ندارند و نفس اجرای صحیح و تاثیرگذار نمایش برای آن‌ها در اولیت است. همین رویکرد موجب شده حق مسلم آن‌ها گاهی با بی‌توجهی مواجه شود.

ایلنا: مسعود دلخواه سال گذشته نمایش «ارخش» را در مجموعه تئاترشهر روی صحنه برد اما بخشی از حمایت مرکزهنرهای نمایشی همچنان به گروه پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تمام مدیران حوزه فرهنگ و هنر و همچنین مخاطبان نمایش، اهالی تئا‌تر را افرادی با شرافت و محجوب می‌دانند که چشم‌داشت زیادی برای کسب درآمد از حرفه خود ندارند و نفس اجرای صحیح و تاثیرگذار نمایش برای آن‌ها در اولیت است. همین رویکرد موجب شده حق مسلم آن‌ها گاهی با بی‌توجهی مواجه شود که البته خالی بودن حساب در اختیار مدیران برای حمایت و پرداخت‌ها را باید به این نکته اضافه کرد.

در یکی از این موارد گروه اجرایی نمایش «ارخش» به کارگردانی مسعود دلخواه که سال گذشته در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت؛ همچنان مبلغی از انجمن هنرهای نمایشی طلبکار است که متاسفانه به رغم پی‌گیری‌های کارگردان و دستیار او تا این لحظه پرداخت نشده است.

دلخواه در همین ارتباط اظهار کرد: مرکزهنرهای نمایشی میزانی از مبالغ مورد نظر برای حمایت از گروه را پرداخت کرد که در آخرین قسط باقی ماند. با توجه به قراردادی که با همکاران خود داشتم دستمزد‌ها را پرداخت کردم و تمام دریافتی به سرعت صرف شد، عوامل گروه به ویژه بازیگران را هنرمندان جوان تشکیل می‌دادند که طبیعتا به دریافت دستمزد‌ها نیاز داشتند و من ترجیح دادم آخرین نفری باشم که حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این مبلغ همچنان پرداخت نشده است، ادامه داد: خودم و دستیارم تقریبا هر هفته با دوستان انجمن تماس می‌گیرم اما عنوان می‌شود که طی چند روز آینده پرداخت می‌شود و اتفاقی نمی‌افتد، به همین دلیل دیگر خجالت می‌کشم با مسئولان انجمن تماس بگیرم.

این مدرس و کارگردان تئا‌تر همچنین به دیگر مطالبات خود نیز اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها زیاد است و ما هم مانند دیگران در حال کار و فعالیت هستیم اما امروز با خودم فکر می‌کنم که چرا پس از این همه دوندگی طی ماه حاصل کارم را دریافت نمی‌کنم. به عنوان نمونه حق‌الزحمه پایان‌ نامه‌های دانشگاه هم پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: برنامه نمایش‌نامه خوانی با همکاری بنیاد ادبیات نمایشی برگزار کردیم که متاسفانه مبلغ آن قرارداد نیز همچنان پرداخت نشده درحالیکه من دستمزد دوستانی که با من کار می‌کردند را پرداخت کرده‌ام.

دلخواه در پایان با تاکید بر این نکته که جایگاه و ارزش تئا‌تر اجازه پی‌گیری مداوم این مطالبات را نمی‌دهد، گفت: دستمزد جلسات شورای هنری مجموعه تئاترشهر از دو سال قبل تا این لحظه پرداخت نشده که امیدوارم با تدبیر مسئولان این مسائل سریع‌تر برطرف شود. شاید هر کدام از این مطالبات به صورت جداگانه مبالغ ناچیزی طلقی شوند اما مجموع آن‌ها در کنار یکدیگر در شرایط اقتصادی امروز کمک خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز