خبرگزاری کار ایران

حال و هوای کتابفروشی‌ها در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۷۷

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد این گزارش که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۱۱بهمن الی ۱۷ بهمن) با بیشترین اسقبال از سوی مخاطبان مواجه شده است.

در هفتهٔ دوم بهمن هم کتابفروشی‌ها برای دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب ماه گذشته خیز برداشته بودند و در انتظار برای دریافت کتاب‌های جدید و تازه از تنور چاپ درآمده، مثل حال و هوای این زمستان؛ روزهای گرمی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» احمد شاملو همچنان از کتاب‌های پرطرفدار مخاطبان است و بعد از سه هفته هنوز هم در لیست کتاب‌های پرفروش کتابفروشی‌های شهر دیده می‌شود. شاید بتوان گفت این هفته توجه به کتاب‌های حوزهٔ روان‌شناسی مثل «مدیریت زمان» نوشتهٔ برایان تریسی و «سنگ فرش هر خیابان از طلاست» کیم چونگ در بازار کتاب بیشتر از سایر حوزه‌ها باشد، اما کتاب‌هایی مثل «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» یوناس یوناسن با ترجمهٔ فرزانه طاهری و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشتهٔ موراکامی با تعدد درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب‌ها، ادبیات داستانی را همچنان جزو لیست محبوب‌ترین کتاب‌های بازار نگاه داشته‌اند.

غیر از دو کتاب «مدیریت زمان» و «سنگ فرش هر خیابان از طلاست» که از کتاب‌های پرتکرار روان‌شناسی و موفقیت در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در این هفته بودند، کتاب «هدف» برایان تریسی هم از دیگر کتاب‌های این حوزه بود که با اقبال روبرو شد. علاوه بر این کتاب اقتصادی «سرمایه در قرن بیست‌ویکم» نوشتهٔ توماس بیکتی هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده و هنوز جای خود را در لیست پر فروش‌ها حفظ کرده است.

ناشرانی مثل چشمه، افق، روزنه و ثالثبیشترین آثار را در فهرست پر فروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد این گزارش که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۱۱بهمن الی ۱۷ بهمن) با بیشترین اسقبال از سوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی مهرگان:«مدیریت زمان»، «سنگ فرش هر خیابان از طلاست» و «هدف» به عنوان کتاب‌های روان‌شناسی در فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، طوری که حتی به نوعی در یک رقابت تنگاتنگ با کتاب‌هایی مثل «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» و «بیشعوری» جایگاه آن‌ها در جدول پرفروش‌ها را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

کتابفروشی گوهر:ظاهرا رمان در این کتابفروشی خیلی طرفدار ندارد و بیشتر کتاب‌های پرفروش آن‌ها عموما از حوزه‌های روان‌شناسی، تاریخ و سیاست است. «مکاتبات بازرگانی» و «اینکوترم مدیریت ۲۰۱۰» نوشتهٔ رحیم محترم از نشر آترا در این کتابفروشی‌ در ردیف‌های یالایی پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. البته‌ رتبهٔ اول جدول در اختیار کتاب روان‌شناسی «نظر شخصیت» شولتز با ترجمهٔ سید محمدی است. کتاب‌های «حافظهٔ خود را در ۳۰ روز ارتقاء دهید» اسکات از نشر دانش پارسیان و «استرداد ۲۸۰۰» که وزارت مسکن و شهرسازی منتشر کرده هم به ترتیب چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش سرزمین کتاب هستند.

شهرکتاب خرمشهر:دو کتاب «در ستایش بطالت» و «در ستایش تن آسایی» از برتراند راسل در صدر کتاب‌های پرفروش این شهرکتاب ایستاده‌اند. کتاب اول ترجمهٔ محمدرضا خانی و چاپ نشر نیلوفر است، کتاب دوم هم شامل پنج مقاله است؛ چهار مقاله اول را که نوشته فیلیپ گدار، پل لافارگ، پلین واگنر و رائول ونه گم است، بهروز صفدری و مقاله پنجم را هم که نوشته‌ای است مربوط به سال ۱۹۹۲ از برتراند راسل، سوسن نیازی به فارسی ترجمه کرده‌اند. پس از این دو کتاب داستان‌های «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» موراکامی و «اتفاق» گلی ترقی قرار دارند که همچنان جای خودش را در لیست پرمخاطب‌ها حفظ کرده‌اند. «شانه بر موی سپید» نوشتهٔ پژمان موسوی که که روایتی است از ماندگاران فرهنگ و هنر ایران و کتاب «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان هم نام کتاب‌های تخصصی ادبیات و هنر را در این فهرست حفظ کرده‌اند.

شهرکتاب کامرانیه:«روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در این فروشگاه هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبهٔ اول پرفروش‌های شهرکتاب گلدیس در حوزهٔ رمان را به خود اختصاص داده است. «مجموعه تاریخ شفاهی و تصویر ایران معاصر» ‌سازمان مطالعات و اسناد کتابخانهٔ ملی و «سرمایه در قرن بیست‌ویکم» نوشتهٔ توماس بیکتی هم دومین و سومین کتاب پرمخاطب غیرداستانی این فروشگاه هستند. «پنین» ولادیمیر ناباکوف اینجا در لیست پرفروش‌های داستانی دیده می‌شود و در رتبهٔ چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش شهرکتاب گلدیس در این هفته هم در اختیار «هفت فیلم نامهٔ اصغر فرهادی» قرار دارد.

شهرکتاب مرکزی:داستان «ته خیار» هوشنگ مرادی‌کرمانی هنوز هم پر فروش‌ترین کتاب شهرکتاب مرکزی بوده و «بی‌شعوری» نوشتهٔ خاویر کرمنت و «شاگرد قصاب» پاتریک مک کیب با ترجمهٔ پیمان خاکساردر پشت سر آن قرار دارند. همچنین تازه‌ترین اثر داستانی موراکامی که در ایران ترجمه شده به‌نام «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» چهارمین و یکی از کارهای آگاتا کریسیتی به‌نام «جنایت خفته» پنجمین رتبهٔ فروش در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

شهر کتاب آستانه:«چهار اثر فلورانس» از فلورانس اسکاول با ترجمهٔ گیتی خوشدل که نشر کارنامه منتشر کرده است در این کتابفروشی‌ با اقبال خوبی مواجه شده و رتبهٔ اول را در فروش دارد. بعد از آن داستان‌های «مرا ببین» محبوبه ابراهیم خانی و «در پس نقاب» نوشتهٔ عاطفه منجزی از نشر علی در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. کتاب‌هایی با محوریت موسیقی هم با کتاب‌ «آموزش سه تاز ذوالفنون» نشر هستان در لیست پرفروش‌های این شهرکتاب به چشم می‌خورد و این کتاب توانسته خودش را به عنوان یک کتاب پرمخاطب معرفی کند. گیتی خوشدل با «دولت عشق» باز هم در لیست پرفروش‌های اینجا به چشم می‌خورد.

کتابفروشی محسن:لیست پرفروش‌ها اینجا کمی متفاوت است و ظاهرا دو کتاب «ازدواج مهندسی» پیمان رنجبر و «روش تدوین و نگارش مقالات ISI» نوشتهٔ ابراهیم حقیقی در این فروشگاه مشتری‌های زیادی دارند. البته رمانی مثل «مثل پر» مریم رحیمی از نشر پرسمان و «شازده کوچولو» سنت اگزو پری با ترجمهٔ احمد شاملو در جایگاه‌ بالاتری ایستاده‌اند. کتاب «ایدهٔ عالی مستدام» نوشتهٔ برادران هیثو ترجمهٔ رامین هاشمی هم این هفته در کتابفروشی محسن فروش خوبی داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب بوده است.

ردیف عنوان نویسنده / مترجم ناشر قیمت(تومان)
درباره‌ی کتاب
۱ ته خیار هوشنگ مرادی‌کرمانی معین ۱۲۰۰۰ سی داستان کوتاه طنز
۲ روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ احمد شاملو مازیار ۷۰۰۰ سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به آمریکا نوشته شده در سال‌های ۶۸ و ۶۹ است
۳ مجموعه تاریخ شفاهی و تصویر ایران معاصر سازمان مطالعات و اسناد کتابخانهٔ ملی سازمان مطالعات و اسناد کتابخانهٔ ملی ۳۵۰۰۰ این پروژه ۵۸ گفتگو با چهره های تصمیم ساز حکومت پهلوی دوم بود که این مصاحبه ها تدوین شده و اسناد مربوط به آنها گردآوری شده است
۴ سرمایه در قرن بیست‌ویکم توماس بیکتی / اصلان قودجانی نقد فرهنگ ۵۰۰۰۰ کتاب به به ثروت و نابرابری در درآمد دراروپا و آمریکا ازقرن هجدهم تا کنون می‌پردازد
۵ شاگرد قصاب پاتریک مک کیب / پیمان خاکسار چشمه ۱۴۰۰۰ این داستان را بچه روان پریشی به صورت اول شخص و جریان سیال ذهن روایت می‌کند و طول داستان، روایت به سوی جنون پیش می‌رود.
۶ در ستایش بطالت برتراند راسل / محمدرضا خانی نیلوفر ۳۰۰۰ نگاهی انتقادی نسبت به کار و انواع آن در این کتاب مطرح شده است
۷ در ستایش تن آسایی فیلیپ گدار، پل لافارگ، پلین واگنر و رائول ونه گم کلاغ ۶۵۰۰ مجموعه مقالات فیلیپ گدار، پل لافارگ، پلین واگنر و رائول ونه گم
۸ پنج اقلیم حضور داریوش شایگان فرهنگ معاصر ۱۲۰۰۰ دیدگاه‌های داریوش شایگان درباره اندیشه‌های خیام، مولوی، سعدی، حافظ و فردوسی
۹ چهار اثر فلورانس فلورانس اسکاول / گیتی خوشدل نشر پیکان ۱۴۰۰۰ کتابی که در ایران از چاپ شصتم فراتر رفته و خوانندگان بسیاری را به خود جلب نموده است.
۱۰ هفت فیلم نامهٔ اصغر فرهادی اصغر فرهادی نشر چشمه ۴۴۰۰۰ هفت فیلم‌نامه این کارگردان را شامل می‌شود
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز