خبرگزاری کار ایران

درخواست نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکره با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۶۴۹

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی از همان نقطه متوقف‌شده و پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری صفا، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجازی با شورای روابط خارجی آمریکا از اسرائیل خواست که با برگزاری کنفرانس صلح با نظارت بین‌المللی و از سرگیری مذاکرات از همان نقطه‌ای که متوقف شد و با پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده موافقت کند.

اشتیه درباره صلح و برگزاری انتخابات گفت: «در حال حاضر مذاکرات جدی بین دو جنبش فتح و حماس برای تحقق صلح و برگزاری انتخابات در جریان است تا این انتخابات مقدمه‌ای برای پایان دادن به تفرقه و اختلاف و مشروعیت بخشیدن به نظام فلسطین باشد.»

وی در ادامه افزود: «به پرداخت کمک به خانواده‌های شهدا و اسرا برای تضمین زندگی سعادتمندانه آن‌ها ادامه خواهیم داد و هرگز از حمایت آن‌ها دست نخواهیم کشید.»

اشتیه درباره پیوستن به سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی گفت: «این حق ماست که به همه معاهده‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بپیوندیم. ما بخشی از جامعه جهانی هستیم و سازمان ملل ما را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است. کسی حق ندارد ما را به دلیل پیوستن به هر نهاد بین المللی مجازات کند، چرا که ما این نهادها را نقض نکرده‌ایم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز