خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری قرقیزستان:

حوادث کشور غیر قانونی است/ مخالفان آرامش خود را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۴۳

رئیس‌جمهوری قرقیزستان‌ با دعوت از مخالفان به توقف اعتراض‌های سراسری بر لزوم عدم استفاده از سلاح گرم علیه آنان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سورنبای جینبکف»، رئیس‌جمهوری قرقیزستان امروز -سه‌شنبه- با دعوت از مخالفان به حفظ آرامش از آنان خواست که اعتراض‌های سراسری در کشور را متوقف کنند. 

جینبکف گفت: «مقامات اجرای قانون را به عدم استفاده از سلاح گرم و خونریزی دستور دادم تا جان هیچ شهروندی در معرض خطر قرار نگیرد.» 

وی افزود: «تا‌کنون همه اقدامات ممکن را برای پیشگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انجام داده‌ایم. آرامش در کشور و ثبات جامعه از هر چیزی گران‌بهاتر است.» 

رئیس جمهوری قرقیزستان حوادث جاری در این کشور را تلاشی برای به دست گرفتن غیرقانونی قدرت توصیف کرد، اما در عین حال وی لغو نتایج انتخابات را دور از ذهن ندانست.

درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی قرقیزستان و تظاهر‌کنندگان ۵۹۰ زخمی بر جای گذاشت. 

پلیس از گاز اشک‌آور و توپ آبی برای متفرق کردن معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی و جلوگیری از ورود آن‌ها به مقر دولت استفاده کرد. 

نتایج اولیه انتخابات قرقیزستان که روز یکشنبه برگزار شد، پس از شمارش ۹۸ درصد آرا از راه‌یابی چهار حزب «اتحاد»، «قرقیزستان محبوب»، «قرقیزستان» و «قرقیزستان متحد» به پارلمان حکایت دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز