خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق گروه‌های فلسطینی بر سر تشکیل کمیته حل اختلاف/ تحریم ۶ شرکت به بهانه زمینه‌سازی فروش محصولات پتروشیمی ایران از سوی آمریکا/ صدور مجوز توسط بحرین برای عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۷۰

توافق گروه‌های فلسطینی بر سر تشکیل کمیته حل اختلاف، تحریم ۶ شرکت به بهانه زمینه‌سازی فروش محصولات پتروشیمی ایران از سوی آمریکا و صدور مجوز توسط بحرین برای عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز- پنجشنبه- شش شرکت را به بهانه زمینه‌سازی فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تحریم چند شخص حقیقی و حقوقی به دلیل همکاری و تجارت با صنایع نفت و پتروشیمی ایران، با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها این تحریم‌ها را مانع دسترسی ایران به منابع مالی برای پیشبرد سیاست‌های منطقه‌ای خود خواند.

- بحرین هم برای عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور مجوز صادر کرد.

- وزیر خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را محکوم کرد.

- مدیرکل اداره اطلاعات خارجی فرانسه در حال مداخله در امور داخلی بیروت و پیگیری مواضع رئیس‌جمهوری این کشور در لبنان است.

- سران گروه‌های فلسطینی در نشستی که در سفارت فلسطین در بیروت برگزار شد، بر سر تشکیل کمیته حل اختلاف به توافق رسیدند.

- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در تاریخ ششم جولای سال آینده رسما از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود.

-  منابع آگاه در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از توافق رئیس مجلس نمایندگان و وزیر خزانه‌داری آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا، در یکی از عجیب‌ترین اظهارات خود، به مردم کشورش پیشنهاد داد که در انتخابات پیش رو، دو بار رأی بدهند.

- هفت نیروی پلیس شهر روچستر که در بازداشت منجر به مرگ یک شهروند سیاه‌پوست در ماه مارس دخالت داشتند، از کار تعلیق شدند.

- روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم در نشست‌های خصوصی موافقت خود را با طرح فروش جنگنده‌های پیشرفته رادارگریز اف-۳۵ به امارات متحده اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز