خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اصابت موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد/ ادامه فعالیت‌های خشم شب فلسطینیان در مرز غزه/ رایزنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۷۰

اصابت موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد، ادامه فعالیت‌های خشم شب فلسطینیان در مرز غزه و رایزنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه روسیه و آمریکا طی تماسی تلفنی درباره پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه برای برگزاری نشست آنلاین گروه ۱+۵ درباره ایران، رایزنی کردند.

- چهار منبع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار حضوری با همتای روس خود پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ابراز تمایل کرده است.

- ولیعهد عربستان، در پیش گرفتن رویکردی مشابه امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به پادشاهی خود مشروط کرده است.

- گزارش‌ها حاکی از اصابت موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد است.

- وزیر خارجه گفت: با توجه به اینکه اعلام کردیم همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی ما هستند، جمهوری آذربایجان کشور بسیار بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است.

- مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرد که این کشور پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه برای برگزاری نشست آنلاین اعضای دائم شورای امنیت، به همراه آلمان و ایران را نمی‌پذیرد.

- جوانان فلسطینی که از ادامه محاصره و تجاوزات رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند، شامگاه یکشنبه بار دیگر راهی نواحی مرزی شدند و فعالیت‌های خشم شب علیه اشغالگران صهیونیست را ازسرگرفتند.

- دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری ایران و برخی دیگر از مقام‌های ایرانی در خصوص توافق ننگین امارات و رژیم مدعی شد که این پیام‌ها دربرگیرنده پیامدهای زیانبار خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه خلیج‌فارس بوده و با هنجارهای دیپلماتیک منافات دارد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که وی غیر از امارات متحده عربی با سران برخی کشورهای عرب دیگر نیز گفت‌وگو کرده است.

- مشاور سابق امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که تهدید رئیس‌جمهوری این کشور برای فعال کردن مکانیسم ماشه، ضربه‌ای دائمی به حق وتوی آمریکا در شورای امنیت وارد می‌کند.

- سخنگوی انصارالله با انتقاد از انفعال اتحادیه عرب در قبال قرارداد ننگین عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، آن را شرم‌آور خواند.

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اعضای این مجلس خواسته است تا با کوتاه کردن تعطیلات تابستانی خود به واشنگتن برگردند تا طرحی را برای حمایت از اداره خدمات پستی آمریکا به تصویب برسانند.

- پادشاه و ولیعهد سعودی طی پیامی درگذشت برادر رئیس‌جمهوری آمریکا را به وی تسلیت گفتند.

- ادامه همه‌گیری بحران کرونا در ژاپن اقتصاد این کشور را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با انقباض بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز