خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

کلید خوردن روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا/ رایزنی نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهوری ایالات متحده/ وضع تحریم‌های جدید واشنگتن علیه سوریه

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۹۷۸

کلید خوردن روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا، رایزنی نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهوری ایالات متحده و وضع تحریم‌های جدید واشنگتن علیه سوریه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، واشنگتن به پنج شرکت آمریکایی فعال در حوزه تولید پهپاد مجوز فروش محصولات و قطعات خود به بخش نظامی را صادر کرد.

- واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه حامیان نظامی، دولتی و مالی رئیس‌جمهوری سوریه وضع کرد.

- دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن ارایه کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر ایران شکست خورده و می‌تواند شورای امنیت را در بحرانی عمیق فرو ببرد.

- نخست‌وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، با رئیس‌جمهوری این کشور درباره ایران رایزنی کرد.

- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا اجازه استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی خود به مناسبت اولین شب دهه محرم، موجودیت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را مهمترین تهدید امروز منطقه دانست.

- سناتور جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا به ویروس کرونا مبتلا شد.

- آمریکا روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را کلید زد.

- وزیر خارجه آمریکا پس از کلید زدن روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، در پیام توییتری مدعی شد که شورای امنیت را در جریان عمل نکردن تهران به تعهدات برجامی خود قرار داده است.

- اعضای اروپایی برجام طی بیانیه‌ای مشترک، با اقدام آمریکا مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه مخالفت کردند.

- روسیه در پی اقدام آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران در روز جمعه شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا از رقیب دموکرات خود به عنوان «بدترین کابوس» برای آمریکایی‌ها یاد کرد.

- نماینده چین در سازمان ملل متحد، در واکنش به درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت که چنین خواسته‌ای مبنای عقلی و منطقی ندارد.

- اقدام غیرقانونی آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه با استقبال شدید و فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رو‌به‌رو شد.

- نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، ایالات متحده را از «فصل تاریکی» خارج می‌کند.

- دولت کلمبیا در مواضعی بی‌اساس و واهی، دولت ونزوئلا را به تلاش برای خرید موشک‌های میان‌برد و دوربرد ایران متهم کرد.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اقدام یک‌جانبه آمریکا مبنی بر خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی، گفت که به این ترتیب این کشور حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز