خبرگزاری کار ایران

یحیی سریع:

آزادسازی ۴۰۰ کیلومتر مربع در البیضاء و مأرب

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۷۸

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات یک عملیات نظامی بزرگ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری العالم، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز -دوشنبه- در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات یک عملیات نظامی بزرگ را تشریح کرد.

سریع اعلام کرد، شهر «ردمان» در استان البیضاء و جبهه «قانیه» پاکسازی و بخش‌‎های زیادی از شهر «العبدیه» در استان مأرب آزاد شد.

وی افزود: ۴۰۰ کیلومتر مربع در البیضاء و مأرب آزاد شد.

سریع در ادامه افزود ائتلاف سعودی-اماراتی از عناصر تروریست در استان‌های مأرب و البیضاء حمایت نظامی می‌کند.

یحیی سریع در ادامه افزود: «ما همچنین به سوی جبهه راهبردی "قانیه" و نیز برخی مناطق دیگر به پیش رفتیم.»

وی همچنین صریح کرد: «ائتلاف سعودی- اماراتی ده‌ها حمله هوایی برای متوقف کردن پیشروی‌ها در شهر ردمان در استان البیضاء به انجام رسانده است. نیرو‌های مسلح و ساکنان استان البیضاء موفق شدند شهر ردمان را بطور کامل پاکسازی کنند.»

یحی سریع همچنین با اشاره به برخی خیانت‌های صورت گرفته گفت: «فرد خائنی به نام "یاسر العواضی" با دشمنان در ارتباط و هماهنگی بوده تا نیرو‌های ما را در شهر ردمان از میان ببرد. اما نیرو‌های مسلح ما موفق شدند فعالیت‌های او را زیر نظر گرفته و بر او و نیرو‌های مزدور متمرکز شوند.»

این سخنگو در ادامه افزود: «العواضی در برپایی کارگاهی برای ساخت بمب به منظور هدف قرار دادن نیرو‌های مسلح در استان البیضاء دست داشت. کشور‌های دشمن تحت امر این فرد خائن دو تیپ نظامی و نیز خودرو‌های زرهی و سلاح قرار داده بودند، اما طرح هجومی نیر‌های مسلح فتنه این خائن را نقش بر آب کرد و ده‌ها نفر از نیرو‌های مزدور در حمله ما کشته، اسیر و زخمی شدند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز