خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه هلند:

الحاق کرانه باختری تحقق راه حل تشکیل دو کشور را غیرممکن می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۵۶

هلند تاکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری نقض صریح قوانین بین‌الملل است و تحقق راه حل تشکیل دو کشور با استناد به قوانین بین‌الملل و توافقنامه‌های به امضا رسیده را غیر ممکن می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هلند تاکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری نقض صریح قوانین بین‌الملل است و تحقق راه حل تشکیل دو کشور با استناد به قوانین بین‌الملل و توافقنامه‌های به امضا رسیده را غیر ممکن می‌کند.

«استیو بلاک» وزیر خارجه هلند ضمن تاکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین، آن را مانعی بر سر راه تحقق صلح و راه حل تشکیل دو کشور دانست و گفت که الحاق کرانه باختری نقض قوانین بین‌الملل است و پذیرش چنین طرحی تجربه‌ای خطرناک برای دیگر مناطق مورد نزاع و درگیر خواهد بود.

وی بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر عدم مشروعیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و الحاق آن به اراضی اشغالی به عنوان مانعی اصلی بر سر راه تحقق صلح تاکید کرد.

بلاک با اشاره به بیانیه صادره از «جوسب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ۱۸ ماه می گذشته در رابطه با الحاق کرانه باختری، اظهار داشت که هلند و اتحادیه اروپا تلاش خواهند کرد تا رژیم صهیونیستی را از اجرای این طرح منصرف کنند.

هلند همانند کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواسته طرح ساخت صدها واحد مسکونی جدید برای یهودیان در شهرک گعفات هاماتوس را هم لغو کند.

دولت رژیم صهیونیستی تصمیم دارد به رغم واکنش‌ها و مخالفت‌های گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه جولای آینده به طور یکجانبه به اجرا بگذارد.

اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه این طرح را هرگز به رسمیت نمی‌شناسد، هشدار داده که اجرایی شدن آن ممکن است به تحریم رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی منجر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز