خبرگزاری کار ایران

دیوان بین‌المللی کیفری:

تصمیم ترامپ برای تحریم اعضای آ‌سی‌سی، تلاش برای مداخله در حاکمیت قانون است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۶۸۳

دیوان بین‌المللی کیفری از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای دستور اعمال تحریم‌هایی بر آن دسته از مقام‌های این دادگاه که درباره نیروهای آمریکایی تحقیق می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دیوان بین‌المللی کیفری، آی‌سی‌سی، به تصمیم روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای دستور اعمال تحریم‌هایی بر آن دسته از مقام‌های این دادگاه که درباره نیروهای آمریکایی تحقیق می‌کنند، تاخته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفت که دولت او دارایی‌ها و املاک هر مقام این دادگاه در لاهه که درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی از سوی سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق کنند را مسدود خواهد کرد.

این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حملات تلاشی غیرقابل قبول برای مداخله در حاکمیت قانون و رویه‌های قضایی این دادگاه است».

آی‌سی‌سی پس از یک فرآیند حقوقی طولانی در ماه مارس ادامه تحقیقات درباره جنگ افغانستان را تایید کرد.

این دادگاه اعلام کرد که تحریم‌های «بی‌سابقه» آمریکا «تلاش مشترک ما برای مقابله با مصونیت (در برابر جرایم جنگی) و اطمینان از پاسخگو کردن مسببان فجایع جمعی را تضعیف می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حمله به آی‌سی‌سی همچنین به معنی حمله به منافع قربانیان جرایم فجیع است، درحالی که این دادگاه آخرین امید خیلی از آنها برای اجرای عدالت است».

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا علیه دیوان بین‌المللی کیفری را محکوم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز